@ Jolanda:
Met de globale strekking van je hele verhaal ben ik het eens.
Maar…. Je haalt er in je verhaal helaas een aantal zaken bij die nergens in dit topic door iemand genoemd werden.

(bv niet willen steunen van de vereniging)
Verder werd er hier alleen tkg door Stefanie een link van de RVBH gepost over een door het tuchtcollege geschorste bestuurskandidaat, waar op dat moment nergens anders info over terug te vinden was.
En voor jouw info; er zijn meer mensen hier die altijd graag een verhaal van twee kanten horen, voordat ze zelf conclusies trekken!
(Zelf had ik bv ook persoonlijk contact met Ruud en stelde hem ook zelf op de hoogte van de discussie hier)
Maar er zijn hier ook verschillende mensen op het forum
("alleen lezers" en schrijvers) die van heel nabij uitspraken van het tuchtcollege van de RVBH meemaakten.

En zij weten uit ervaring dat er in het merendeel van de zaken direct uitspraak wordt gedaan! En aangezien de RVBH dit ook vermeldt, is het dus logisch dat mensen zich afvragen, hoe het kan dat een RV niet van een schorsing wist. Maar natuurlijk is het mogelijk dat er in dit geval niet direct een uitspraak werd gedaan.
Daarnaast vind ik zelf de hele schorsing en de reden er voor te zot voor woorden!

En gezien de ontwikkelingen rond het rapport met de tussentijdse conclusies van NMA (
mbt het overtreden van de mededingingswet) zullen dit soort schorsingen in de toekomst waarschijnlijk ook niet meer kunnen plaats vinden
(en zullen dit soort oude uitspraken waarschijnlijk ook teruggedraaid moeten worden, omdat ze strijdig zijn met het EG verdrag)
Met je oproep om in grote getale naar een leden vergadering te komen ben ik het echt helemaal eens!
Iedere vereniging heeft alleen bestaansrecht dankzij leden. Ik stimuleer mensen dan ook altijd om lid te worden van een RV, omdat zij dan ook invloed kunnen uitoefenen op het reilen en zeilen rond hun ras.
En als leden bepaalde zaken willen en/of willen veranderen zullen zij dat via een ALV moeten doen!
Maar tsja.. als er maar een paar leden naar een ALV komen die geen behoefte hebben aan veranderingen of nieuwe dingen, dan bereik je in je uppie inderdaad niets!

Want we leven nog steeds in een democratie en besluiten op een ALV worden ook democratisch (= naar meerderheid) genomen.
Dus als je als eigenaar van een TsW ideeën hebt voor vernieuwing/verandering (mbt bv activiteiten, werkhonden training, gezondheid etc.) moet je zeker naar de ALV komen! 
Maar dan moet je natuurlijk wel lid zijn van de NVTW!