Tsja.. als jij al zo reageert op mijn (overigens zeer positief bedoelde!) voorstel om leden actief te betrekken bij diverse zaken binnen de RV….
Lijkt het mij weinig zin om hier verder nog op in te gaan. Want ik heb er helemaal geen zin in om zelfs positieve voorstellen te moeten gaan verdedigen om mensen “te overtuigen”!

Ik ben dr zelf nu echt helemaal klaar mee!
Maar natuurlijk wens ik jou en alle andere leden verder veel succes en plezier!
En ik blijf mijzelf gewoon alleen met veel plezier, lekker actief en positief inzetten voor activiteiten en voor werkgroepen in andere verenigingen waar ik lid van ben.
Nog even ter info voor de lezers die ook denken dat ik het idee opperde als “bureaucratisch geneuzel”:
Binnen mijn werk ben ik ondermeer verantwoordelijk voor het organiseren van activiteiten en grote evenementen. Vanuit mijn professionaliteit weet ik dat mensen vaak wel als vrijwilliger actief aan zaken willen meewerken, mits zij niet het gevoel hebben dat zij alleen maar het “hulpje” van een organisatie zijn.
Tevens geven veel mensen zich soms niet of minder makkelijk op als vrijwilliger, omdat zij vaak het gevoel hebben dat er dan ineens een berg werk op ze afkomt (vaak zijn mensen bang om dan in hun uppie een klus te moeten klaren)
Maar wanneer mensen samen met andere vrijwilligers deel kunnen uitmaken van een specifieke werkgroep (op basis van hun eigen interesse) voelen zij zich minder “direct belast” en meer serieus genomen.
Zij kunnen dan zelfstandig en gezamenlijk hun eigen voorstellen indienen en zaken voorbereiden. Op die manier voelen mensen zich ook meer verantwoordelijk voor de “klus” die zij gezamenlijk op zich genomen hebben.
Zo ontstaat dan veelal een werkgroep van enthousiaste personen die bestuursleden en/of beroepkrachten/organisaties kunnen ondersteunen met adviezen/uitvoering en hen veel werk uit handen kunnen nemen.
En het bovenstaande was de reden dat ik, ook voor de NVTW, het idee van werkgroepen voorstelde en daar graag mening van anderen over wilde horen.