View Single Post
Old 01-04-2009, 23:21   #118
kobesen
Erfelijk aangeboren Bitch

kobesen's Avatar

Quote:
Originally Posted by mijke View Post
We kunnen natuurlijk ook voorstellen om met de hele ALV op een terras buiten te gaan zitten!

En ik hoop dat er juist ook leden komen die zaken positief willen veranderen!
Want dan kunnen die tenminste ook hun stem uit brengen!

Ik snap best dat er verschillende mensen zijn die in het verleden al een hoop frustraties hebben opgelopen. En ik kan me er ook nog wel wat bij voorstellen, dat die geen zin meer hebben om naar een ALV te komen.
Maar dat schiet dus echt niet op!
Want hoe wil je dan ooit zaken veranderen???
Een vereniging bestaat alleen dankzij leden hoor!

En alleen als mensen hun krachten bundelen, gezamelijk voorstellen doen, hun stem uitbrengen, kunnen leden in welke vereniging dan ook zaken veranderen!
Want in onze democratie geldt nog steeds dat de meerderheid bepaalt wat er gebeurt!

Vorige week was ik op een ALV van sportvereniging. Van te voren waren ook daar in de wandelgangen tig klachten te horen, maar ook tig goede constructieve voorstellen! Maar tsja... op de ALV waren juist al díe mensen niet aanwezig..
En als je daar dan zit met een handje vol mensen die het wel allemaal prima vinden, tsja dan komt er ook geen enkele verandering!

Want het heeft echt geen nut om op andere plekken te blijven klagen en frustraties te ventileren. Leden die ontevreden zijn met hun vereniging en/of zaken willen veranderen zullen dat op de juiste plek = een ALV moeten doen!
En als het merendeel van de aanwezige leden vindt dat je gelijk hebt, kan dat ook zo geregeld zijn!
Ik ben het ge moe. Heb d'r ook geen zin meer in. Zit er over te denken om mijn lidmaatschap op te zeggen.
Als ik naar een activiteit wil, kan ik er ook zelf 1 organiseren. Heb ik geen vereniging voor nodig. Vind het allemaal wel best zo.
kobesen jest offline   Reply With Quote