Thread: goede pup
View Single Post
Old 17-01-2005, 11:21   #4
Koos
Member

Hallo Sander,

Een wolfhond kopen op grond van het wolfpercentage is inderdaad niet zo'n goede gedachte en hangt er van de meeste mensen ook niet van af. Sommige mensen vinden dit inderdaad WEL heel belangrijk omdat ze denken, dat hoe hoger het percentage is, des te meer wolf er inzit. Daarom stelde ik je ook deze tegenvraag.

Op de andere vragen heb je me geen antwoord gegeven. Hoeft ook niet hoor, maar ook fokkers kunnen vragen stellen aan mensen die van plan zijn om een hondje aan te schaffen. Wij "verkopen" een pup aan iemand, waarvan we hopen, dat die hond er zijn hele leven kan blijven. En bereidden deze mensen ook voor op eventuele problemen en andere dingen die ze met een TW te wachten staan. En daarom proberen wij ons ook een beeld te vormen van een eventuele puppykoper. Ook al is dit via het Forum.

In je antwoord voelde ik, dat ik je misschien een beetje te persoonlijk heb aangesproken maar misschien begrijp je nu waarom.

Natuurlijk is het een goed ding om op je gevoel af te gaan en dat kan ook heel goed uitpakken. Of ouders er goed uitzien is niet altijd een garantie voor een goede pup en laat ik je voor alle duidelijkheid stellen, dat de MEESTE fokkers, zeker in de TW wereld, particulieren zijn. Van fokken wordt je beslist niet rijk en aangezien ook de teven TW's maar 1x per jaar loops zijn, heb je niet elke loopsheid een nest.
De term fokker is zo beladen. Alleen omdat er een kennelnaam bijstaat? Of omdat hij eventueel meerdere honden heeft? Uiteindelijk is die particulier ook een "fokker" alleen wordt hem dat niet aangerekend.

Mocht je nog een keer interesse hebben om bij ons te komen kijken, dan ben je van harte welkom als je alleen van te voren even een afspraakje maakt. Zo niet, dan wens ik je verder veel succes met het zoeken van een andere pup.

Letty
Koos jest offline   Reply With Quote