Thread: fokkersoverleg
View Single Post
Old 05-05-2009, 18:26   #11
mijke
Senior Member

mijke's Avatar

Ook ik zal op het fokkersoverleg komen
De interessante lezing met PP over dwerggroei heb ik al bij de AVLS gevolgd.
En het lijkt mij ook goed om as vrijdagavond gelijk samen afspraken te maken over publicatie van alle TsW’s die inmiddels getest zijn.

Het grootste gedeelte van deze avond zal nu waarschijnlijk over de dwerggroei test gaan.
Daarom lijkt het me zinvol als we het bestuur gelijk vragen om een volgend fokkers overleg in te plannen. Want er liggen nog heel wat andere punten die we moeten bespreken!

Judith had bv op de ALV aangeboden om bloed te prikken op de KCM voor de test en afname voor DNA opslag.
Marjan had gevraagd om afspraken t.a.v. oog onderzoeken. En willicht kan er dan op de KCM ook een EVCO dierenarts aanwezig zijn voor oogtesten.
En daarnaast had ik verzocht om naast dwerggroei ook een overleg in te plannen voor het hele lijstje onderstaande punten:
  • DNA databank en DNA bepaling
  • Oogafwijking testen door EVCO dierenartsen
  • Publicatie van test uitslagen
  • Plan ter bestrijding van de (te testen) afwijkingen
  • Fokbeleid NVTW
  • Fokadviezen
  • Mogelijkheid tot testen tijdens evenementen van de NVTW
  • Mogelijke tegemoetkoming in kosten van testen door de RV
  • Coaching Gezondheids inventarisatie Nederlandse populatie

Dus er zullen zeker nog meerdere data voor fokkers overleggen en ook een ALV ingepland moeten worden!

Want op een fokkersoverleg kun je wel zaken afspreken, maar deze afspraken zullen altijd bekrachtigd moeten worden door een ALV!
En het lijkt mij toe, dat je daar met zaken rond gezondheid van een ras niet nog weer een jaar mee moet wachten.

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote