Quote:
Want op een fokkersoverleg kun je wel zaken afspreken, maar deze afspraken zullen altijd bekrachtigd moeten worden door een ALV!
En het lijkt mij toe, dat je daar met zaken rond gezondheid van een ras niet nog weer een jaar mee moet wachten.
|
@Mijke:
Als er tijdends zo'n fokkersoverleg afspraken gemaakt worden waar ook leden over kunnen stemmen die geen fokker zijn maar gewoon lid, is de vergadering volgens verenigingsstatuten een volwaardige ALV.
Dus een 2e ALV is dan ook niet nodig en een tweede stemming ook niet.
Als tijdens de vergadering alleen de fokkers kunnen stemmen (wat normaal is voor een FOKKERSOVERLEG), dan is idd een 2e ALV nodig om door de leden over de gemaakte afspraken een oordeel te vellen. EN een jaar wachten lijkt mij dan ook geen optie en is het zaak dat wij het bestuur verplicht stellen een ALV in te plannen zsm.
Daarom heb ik ook grote moeite met het fokkersoverleg zoals nu geplant, want het is geen fokkersoverleg. Omdat alle niet fokkers ook aanwezig mogen zijn en mee kunnen spreken en eventueel beslissen. Het is dan ook geen juiste naam voor dit overleg en de naam zal dan ook veranderd moeten worden om verwarring en scheve gezichten te voorkomen.
groetjes Kim