Thread: Aankoop TSW
View Single Post
Old 23-01-2005, 19:45   #2
Koos
Member

Hallo Jeroen,

Over een GOEDE fokker is al het nodige op het forum besproken. Om nu weer in herhalingen te vallen, heeft niet zoveel zin. Het enige, dat ik kan zeggen is, dat het tussen de fokker en jou moet "klikken" en dat jij er een goed gevoel bij moet hebben. Koop niet een hond omdat ze zo lief zijn, want ook in moeilijkere tijden moet je bij de fokker aan kunnen kloppen.

Of er rond de zomervakantie een nestje vrij zal zijn, dat weet ik niet. Waarschijnlijk zul je daarvoor naar het buitenland moeten.

Wat betreft jouw verhaal van Canada. De TW is niets anders dan jopuw vroegere hond. Uiteindelijk is de TW dezelfde kruising alleen niet meer zo direct dichtbij met de wolf.

Het zijn honden die redelijk gemakkelijk op te voeden zijn en ook iets aan te leren alleen heb je er wat meer geduld bij nodig.

Misschien doet zich in de loop van de tijd zich wel een probleem voor, nl. je wilt in de zomervakantie, als je vrij bent, een hond aanschaffen. Dat houdt in, dat je een aantal weken heel intensief met de hond optrekt. Plotseling, als jouw vakantie is afgelopen, is hij de hele dag alleen en daar een TW zich heel erg bindt aan zijn baas, wil hij het nogal eens op een joelen, cq huilen zetten en dat kan hij een hele lange tijd volhouden. Ik weet natuurlijk niet of jpuw buren er dan nog wel zo blij mee zijn. Vaak helpt het eventueel wel wanneer er een 2e hond bij is maar helemaal zeker ben je daar nooit van.

In zo'n geval, kan eventueel een oudere hond een uitkomst zijn omdat die misschien al geleerd heeft om alleen te zijn.

Mocht je nog meer vragen hebben, dan kan je ze natuurlijk stellen of eventueel op onze prive e_mail [email protected].

Vriendelijke groeten,

Letty
Koos jest offline   Reply With Quote