Zomaar een dag uit het leven van
Vanochtend was ik er al vroeg bij, meestal wek ik Marjan dan even, hoeft ze niet zo te schrikken van haar andere wekker.
Gelukkig was het een werkdag voor haar, kan ze er meteen uitblijven.
Nadat ik een plas heb gedaan kijk ik altijd eerst even in de tuin, of daar nog iets te beleven valt. Jammergenoeg gaan Asmuya en Atlasz niet mee naar buiten, die slapen liever uit, “ouwetjes”.
Voor een brokje ga ik dan nog even de bench in, ik ben nogal ondernemend en dan zeggen mensen al snel dat je niet los vertrouwd bent.
Daarna gaan we met z’n allen wandelen, een klein stukje maar want Atlasz kan niet zo ver meer lopen. Dat vind ik prima want ik loop veel liever los of te spelen in de tuin. We lopen ook elke dag even langs de schapen van de buurman, dan gluur ik altijd even boven het fluitekruid of er niet toevallig eentje ontsnapt is. Een leuk spelletje is dan in de riem van de anderen bijten
Mijn eten krijg ik altijd in de kennel in de schuur, kunnen de anderen het niet jatten, maar meestal moet ik juist op de anderen wachten.
Als toetje krijgen we een beetje yoghurt, een restje wat Marjan over laat.
Toen we buiten kwamen om naar de kennel te gaan rook ik opeens iets, misschien word ik later wel speurhond en dan kun je niet vroeg genoeg beginnen. De geur kwam uit de kennels en dat ruikt anders niet zo. Marjan neemt altijd iets lekkers mee als we de kennels ingaan maar daar hadden we vanochtend geen belangstelling voor want er lag al iets. Er was met brokjes gestrooid, in de hokken, in botjes verstopt en in speeltjes die daar lagen, omdat de kennels best groot zijn moest ik wel even zoeken en soms waren Asmuya of Atlasz me voor, maar ik heb vast de meeste gevonden. Als Atlasz of Asmuya te dicht bij mijn buit kwamen ging ik heel hard grommen, maar jammer genoeg kunnen zij dat net iets beter dan ik dus ik probeer wel voorzichtig te zijn maar dat vergeet ik soms ook, dan ben ik zelf de klos.
Na een hele dag in de kennels gespeeld te hebben ben ik best wel moe, dan heb ik niet altijd zin om te wandelen. Soms ga ik dan liggen maar als ik een lekker geurtje ruik of ik zie de anderen iets ontdekken dan zorg ik dat ik er ook bij ben.
Na het avondeten slaap ik op de bank tot ik het daar naast Marjan te warm krijg. Als Asmuya mij voor is ga ik gewoon boven op haar of Marjan liggen tot er vanzelf eentje weggaat. Als dat te lang duurt zoek ik zelf wel een ander plekje.
Meestal word ik pas wakker als Marjan naar bed gaat, dan heb ik net de slaap uit en ben wel in voor een spelletje. Dan maak ik Asmuya nog even wakker voor een potje bekvechten. Soms heeft de Leo nog wat brokjes voor me bewaard in zijn flessebuik maar die weet ik hem altijd wel te ontfrutselen. Als ik geen volle Leo kan vinden dan haal ik de hele hocker met speeltjes leeg om te kijken of er nog een restje in een Kong zit. Daar moet ik wel bij nadenken en dat is best wel vermoeiend. Toch wacht ik net zo lang tot Marjan een brokje heeft voordat ik de bench inga, dubbel voordeel, ongestoord kunnen slapen en toch nog een brokje gescoord hebben. Welterusten!
Tsalka
|