13-06-2009, 19:57
|
|
bench
|
Hond bijna in het nieuws........
We zijn vanmorgen met Bob Dylan naar Ouwehandsdierenpark gegaan. We moesten ons abonnement verlengen. We dachten bij onszelf dat iedereen morgen gaat want dan is het goed weer en dat het op zaterdagochtend nog niet zo druk zou zijn, want dan moeten mensen toch boodschappen of andere nare klussen doen???? Dus wij stonden om 10 uur ’s morgens in de file voor de parkeerplaats van het dierenpark. Het was echt superdruk. Kids voor animals was vandaag. Bob zag ontzettend veel mensen maar had er gelukkig niets van. Maar heel veel mensen zagen Bob. We moesten nog even in de rij voor de entree en al die andere wachtende mensen vonden het wel grappig om hun standaard opmerkingen te maken. “Kijk pap, er is een wolf ontsnapt”, of “Kijk, een husky”, etc….ja, je kent het wel…gaap. Gelukkig hadden we een abonnement dus konden we doorlopen. Ik zou later op de dag wel het abonnement verlengen.Toen we binnen waren zijn we, om geen schapen te volgen niet rechtsaf, de geijkte wandelroute gaan volgen maar lekker tegendraads linksaf gelopen. We wilden alleen maar even bij de tijgers en de beren en natuurlijk de wolven kijken. Dus in volle vaart richting het berenbos. We liepen haastig voorbij hok 1 en hok 2. En toen bij de 3e arme zielige bezienswaardige bedreigde diersoort (niet achter glas) kreeg Bob een geur in zijn neus. Hij zag een rode panda. En in een oogwenk, zo vlug als water, stond Bob in het verblijf van de rode panda……. Ik was helemaal verbaasd dat Bob uit stand over de muur het verblijf van de rode panda in sprong. Natuurlijk zat hij aan de riem maar dat is voor een Tjech geen probleem. Bob over de muur en de baas half over de muur. Ik werd nog verbaasder dat hij luisterde. René handelde op automatische piloot. Hij zei: Bob, kom hier. Bob draaide zich om naar René. René tilde hem op en haalde hem met een hijs uit het verblijf. Wat een mazzel dat het goed afliep en ook dat niemand in de buurt was. Anders was het park er vast ook toe bereid om geen honden meer toe te laten, net als vorig jaar in Emmen. Daar werd de krant gehaald omdat een hond opgejut werd tegen de dieren. Ik was helemaal beduusd. Bob toch.....
Last edited by Bob Dylan; 13-06-2009 at 20:05.
|
|
|