View Single Post
Old 05-11-2009, 10:37   #8
Jolanda
Member

Jolanda's Avatar

Ja, de mensen vergeten dat dit ook bij 'de hond' hoort.
Als Igor zich 'vrij' voelt (en dat is 'ie in het uitlaatgebied) dan accepteert hij geen onbekende honden in mijn uitlaatgroep. Hij loopt tegenwoordig alleen aangelijnd mee. Af en toe kan hij op een stukje los waar bijna niemand loopt. Hij stopt wannneer de andere hond zich volledig overgeeft. Maar wanneer dat niet gebeurt dan wordt het heftig. Nu met Doeska erbij is het soms wat lastiger, want Doeska is er als de kippen bij om Igor te helpen, maar zij niet alleeen ook een Welsh Corgi Cardigan (gec. reu) komt erbij. En als het tegen zit de hele groep: dit heet 'ganging up'.
Elke hond (ongeacht ras) doet mee om de hond die onder ligt te bijten, ze weten niet waarom, maar doen het gewoon.
Dit is iets wat ik dus super scherp in de gaten moet houden en al bij het minste en geringste oogschijnlijke akefietje ingrijp om de rust weer te herstellen.
Ik mijd daarom ook andere uitlaatgroepen en ook alleengangers, al kan het soms niet anders om elkaar te passeren, dan maar even flink afleiden met wat koekjes of een bal, die in mijn zak blijft.

En het is precies wat de andere schreven, je krijgt zo snel 'een naam' met zo'n hond en 'men' ziet niet dat hun eigen hond mijn hond erg aan het uitdagen is met hoge houding e.d.. En dan heeft mijn hond het gedaan! (ja, ja!?).