View Single Post
Old 03-12-2009, 20:25   #10
gerard&monique
Lupo & Mizar
 
gerard&monique's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Amsterdam Z.O.
Posts: 156
Default

Afgelopen woensdag naar Wageningen geweest met Lupo en Mizar.
Naar een reis zonder oponthoud, het kan dus wel in Nederland stonden wij ruim voor tienen voor de deur dus eerst maar een wandeling in een ijzig koude wind.
Om tien uur begon Lupo met het onderzoek na het binnen gaan in de ruimte bleef hij lang onrustig om zich uiteindelijk toch maar ergens neer te leggen. Op het sein van de dames de ruimte verlaten en naar de observatie ruimte om te kjken en een vragen lijst in te vullen.
Nu wist ik dat Lupo tot veel in staat is als je hem alleen laat maar dit had ik toch niet verwacht.
Eerst probeerde hij op allerlei manieren langs, over of door de deur heen te komen. Toen dit niet lukte ging hij verder met de tweezits bank die behoorlijk van gewicht was. Het gewicht kon hem niet deren en de bank heeft letterlijk alle hoeken van de kamer gezien en werdt volledig aan flarden gescheurd. Wat een bruut geweld. Afwisselend probeerde hij door de deur heen te komen en vervolgens afreageren op de bank.
Helaas voor de dames bleef er weinig van de bank over en is het nu een lappendeken van ducktape.
Toen ik terug kwam in de ruimte kalmeerde hij weer snel.
Mizar probeerde ook op allerlei manieren door de deur heen te komen maar heeft verder niets gesloopt. Mizar kan ook in huis wel een uurtje alleen en los zijn.
Moet zeggen dat het al bij al een leuke dag was en wij hebben ons steentje aan de wetenschap bij gedragen.
Ze zijn nog wel op zoek naar een tsjech of tsjechen die alleen gelaten kunnen worden zonder dat ze uit hun dak gaan dus zonder verlatingsangst. Hoewel je dit niet kan zeggen omdat het onderzoek er om gaat een diagnosemethodiek te vinden voor het vaststellen van verlatingsangst.
Dus heb je een tsjech die zonder problemen alleen kan zijn geef hem dan op via de link in het eerste bericht en draag je steentje bij aan de wetenschap.

Gerard

Last edited by gerard&monique; 03-12-2009 at 20:30.
gerard&monique jest offline   Reply With Quote