View Single Post
Old 05-12-2009, 17:17   #13
Yvonne van Kessel
Junior Member
 
Yvonne van Kessel's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Location: Amsterdam
Posts: 96
Default

Ik kan je helaas geen gouden tip geven, Bary kwam bij me wonen toen hij al 10 jaar was en ik heb het gelijk zonder bench geprobeerd. Hij heeft nog nooit wat gesloopt (op die ene keer na dat hij diarree had, maar de gordijnen en bank waren inderdaad aan vervanging toe. Ook jankt of blaft hij absoluut niet. Als ik langer dan 6 uur weg ben zorg ik wel dat ze nog even tussendoor uitgelaten worden, maar dat is meer voor het idee. Voor Bary is het wel noodzakelijk dat er een tweede hond in huis is. Toen mijn teefje overleden was heb ik het een week volgehouden met hem alleen, maar hij is een echte roedelhond. Als ik thuis was jankte hij de hele dag en als hij echt alleen was ging hij kleding van me pakken om daarop te gaan liggen. Een week later heb ik Lady erbij genomen en toen ging het weer perfect.
Ondanks dat ze echt goed alleen kunnen zijn allebei zet ik wel de muziek aan als ik weg ben. Ze zijn dan nog rustiger als ik weer thuiskom, dus het kan een tip zijn.
Het verschilt erg per ras en ook per hond. Ik heb een mishandeld teefje gehad die verlatingsangst had, daarbij kon ik het wel verklaren. Maar sommige honden wennen er misschien nooit aan. Het is een lastig probleem, voor de eigenaars en voor de buren.
Yvonne van Kessel jest offline   Reply With Quote