03-02-2010, 10:34
|
|
Non active.
|
Quote:
Originally Posted by jmvdwiel
En als het gen zich in de populatie ver heeft verspreid zou je zelfs ook aan drager x drager kunnen denken , waarbij dan 1/4 van de pups lijder zouden worden. Want het is denk ik onmogelijk om in 1 of 2 generaties dit soort problemen helemaal uit te bannen... maar met z'n alllen kunnen we er wel voor zorgen dat er minder honden lijder zullen zijn.
|
Dus als het zo mocht zijn dat er veel dragers in het ras zijn en te weinig vrije honden om verantwoord geen lijders van DM te fokken.
Is het volgens jouw wel mogelijk, drager op drager te zetten met het gevolg dat 1 op de 4 honden lijder van DM is/word ????
Dus bewust LIJDERS VAN DM fokken ??????
Bewust deze ellende op de wereld zetten ????????
Ik heb geen filmpies nodig om te weten hoe verschrikkelijk het is om je hond zo te zien.
Hoe verschrikkelijk het is om de keuze te moeten maken wanneer je je hond laat hemelen.
Die geestelijk nog steeds de zelfde is als een paar maanden geleden zonder enige ouderdom verschijnsel, en dus nog steeds staat te jumpen met het idee dat ie met je mee mag.
Maar doordat ie het lichamelijk niet aan kan onder de sitetable schuift omdat ie die bocht niet meer kan maken omdat de achterpoten niet meer werken.
En je je hond hier onder vandaan moet halen om dat ie dat zelfstandig niet kan.
Omvallen terwijl hij tegen een boom staat te piesse.
En dan heb ik het nog niet eens over hoe hij op dat soort momenten kijkt, want dat is hartverscheurend !!!!!
En dan de verhalen die je leest op het internet van mensen die tot het bittere einde gaan.
En hun hond in de kar stoppen, en wassen omdat ze in hun eigen vuil liggen.
Maar dat zo vaak moeten doen dat de hond niet meer droogt, je hem dan in de tuin op een kleedje ligt om te drogen.
En je dan terug komt en je de maden uit je eigen hond ziet kruipen omdat je hond zijn achterhand aan het afsterven is.
En al die ellende bewust fokken ???????
Knappe fokker die dat kan !!!!!!
|
|