View Single Post
Old 09-02-2010, 10:27   #15
Sten
Junior Member

Dag mensen, Tycho is nu idd bij ons en doet het naar omstandigheden goed. Gister daar in huis geweest en op het moment dat ik zelf terugkwam van de wc had ik em op een haar na in mijn kuiten hangen.. Het scheelde niks.. Wij konden er wel om lachen en in zulke omstandigheden was ik niet helemaal verbaasd. Die hond zit denk ik vol van stress en weet van gekkigheid niet waar die het laten moet. Met het uit de bench halen was het gisteravond en ook vanmorgen weer even lastig omdat je de tijd moet nemen om zijn vertrouwen te wekken. Verder zie ik een angstbeet van een tsjech nou ook niet echt zitten..

Gisteravond hebben wij em opgehaald en thuis eerst een wandeling gemaakt met die twee van ons. De eerste paar weken is het zeker niet de bedoeling dat die los gaat omdat we em eerst flink willen laten wennen. Ook in huis ligt die aan een lange lijn die om mijn been is geslagen. Met die twee van ons (reu en teef) gaat het tot nu toe goed samen maar ik denk wel dat onze reu zichzelf nog een keer gaat bewijzen. Tot nu toe sturen we em continu vooruit als die met de staart recht overeind erop af komt gelopen en laten we ze kort ruiken aan mekaar. Twee tegelijk proberen we vooral nu nog wat te vermijden.

Kortom; we hebben te maken met een schuwe, angstige hond die het op moment nog lang zo slecht niet doet. Ik heb het gevoel dat die hier goed tot rust komt en vanacht was die mooi stil en ook vanmorgen bij de wandeling ging het met die twee van ons goed. Wat natuurlijk geen garantie is voor de toekomst, maar een goed begin is het halve werk.. Verder heeft die een conditie van een visstick en bij 50 meter lopen begint die al te hijgen, met dit weer! En ik vind hem wat aan de zware kant maar ik wil hem liever niet op dieet zetten, die extra kilo's loopt die er binnen een paar weken wel vanaf denk ik zo.

Ik had wel een vraag aan jullie. Ik weet dat zijn conditie niks is alleen ik wil hem het liefst toch vanaf vandaag overal mee naartoe nemen zodat die zowel geestelijk als lichamelijk een beetje vermoeid raakt. Ik ga er dan vanuit dat die thuis dan te moe is om zich druk te gaan maken om allerlei kleine dingetjes. Ik bedoel dus nog niet mountainbiken en hardlopen alleen wel, centrum van het dorp, ander bos en mee de auto in. Wat is jullie mening hierover? Binnenkort zal ik een foto plaatsen en ik houd jullie op de hoogte.
Sten jest offline   Reply With Quote