View Single Post
Old 09-03-2010, 18:47   #7
mijke
Senior Member

mijke's Avatar

Hoi Darak,

Ik kan mij helemaal aansluiten bij bovenstaande schrijvers Een ras leer je pas goed kennen als je mee gaat naar activiteiten en eens bij verschillende eigenaren op bezoek gaat, hun doggy's meemaakt en hun ervaringen en verhalen hoort! en bij de meeste mensen hier op het forum ben je ook van harte welkom!

Quote:
Originally Posted by Darak View Post
Ik ben vooral benieuwd naar zaken in de richting van de speciale behoeften die er zijn op het gebied van opvoeding, zoals ik eerder heb gelezen op het WWW hebben deze honden ook een beetje hun eigen willetje. zoals het verveeld raken bij het herhaaldelijk opvolgen van hetzelfde 'kunstje' zal een reguliere puppycursus met een eventuele vervolgcursus wel afdoende zijn? ....

...Het gaat mij er meer om of de hond wel op de juiste methode leert bij zo een cursus, of dat ik het geheel zelf zal moeten doen, eventueel met begeleiding van een ervaren iemand op het gebied van deze honden.
Over dit soort zaken zou ik mij maar niet al te grote zorgen maken!
Natuurlijk heeft ieder ras zijn eigen specialiteiten en trucenozen in huis (en daar in zijn ook altijd nog individuele verschillen)
Maar ook een TsW is wel een gewone hond

In de opvoeding van kids en dieren zijn er vele wegen die naar Rome leiden! Dus je kunt later gewoon een club, vereniging of honden school zoeken met een methode die jou het meeste aanspreekt en ligt

Mijn doggy's hebben altijd de gewone standaard cursussen gevolgd. En de ene keer hadden ze er meer zin in dan de andere
En slechts een heel enkele keer heb ik iets geskipt, omdat ik het niet nodig vond om dat te doen met mijn hond.

En verders zoek ik daarnaast steeds activiteiten en uitdagingen op die mn honden en ik zelf leuk vinden!

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote