Ik heb al een hele tijd niks meer van me laten horen.
Wij hebben het aardig druk met dingen gehad.
Om toch maar even een up date over korben hier te zetten was me er helemaal door geschoten.
Korben doet erg goed en zijn nog steeds erg blij met hem.
Wij hebben in de tussentijd via Skype contact met de fokker.
Daar zijn we ook erg blij mee.
Korben is nu 10 maand oud.
Hij heeft nu al bijna een schofthoogt van 67 cm.
Hij is dus mooi gegroeit. Heeft ondertussen een neiuwe bensch gekregen aangezien die oude toch echt te klein werdt.
Wij hebben hem nu ook redelijk in orde met voer.
Wij hebben van hoofdvoer veranderdt en zijn onder tussen er ook achter welke snoepjes beloningen hij wel en niet kan hebben.
Na lange tijd toch wel niet echt meer met hem te hebben getraind wegens omstandigheden toch weer volop aan het trainen.
Aangezien ze bij ons niet echt wisten wat ze of hoe ze met een tjech dingen moet doen om iets te leren gekozen om ergens anders ook te gaan trainen.
Heb toen contact gehad met Mijke en kwam bij een trainingsclub voor dobbelmans maar ook andere honden toestaan. Ben eerst wezen kijken hoe het daar is en of het wat leek.
Ik was gelijk helemaal opgewekt en kreeg de kriebels om zelf mee te doen.
besloten om daar erbij te trainen.
Maar ondertussen maar besloten om daar met korben eerst VZH te gaan doen en in de tussentijd langzaam verder te trainen voor de beveiliging.
Ben ondertussen nu 3 keer geweest maar kreeg al op onze oude trainings veld te horen dat ze goed konden zien dat het ons goed deed om daar te trainen en ze een groot verschil konden merken hoe de hond dingen deed en hoe lekker hoog die staart Zwaaide. Wel leuk om dat te horen en het het ook op onze nieuwe club laten weten. Hij volgt super nog beter en donderdag voor het eerst dat de lijn er gewoon bij hing. Echt ik was erg trots op ons en erg blij.
Voor de rest doen we lekker alles
rustig aan en op een goeie manier nu en wanneer hij aangeeft meer te willen langzaam een stappie verder te nemen. Hoewel die stapjes soms best snel
zijn.
Voor de rest heb ik de klok voor eten verzet voor de hondjes.
Ze kregen 's avonds vaak om 18 uur eten maar dan om 6 uur in de ochtend stond korben weer met ik heb honger.
Wij hebben nu de klok verzet naar 20 uur en dat gaat echt super. Als
hij dat slaapt dan laat ik hem en krijgt hij wel later eten. Kan nu steeds langer uitslapen. Erg fijn.
Zal zo snel mogelijk weer eens wat van ons laten horen.
Ga nu even weer verder aan het werk straks nog hondenkeuring voor de bond van de diensthond.
Sander moet met denzell zijn papiertje verlengen. Dat gaat wel goedkomen denk ik en hoop ik. Begint om 10 uur dus dat wordt even doortrappen voor me betrefd slaap maar goed.
Tot snel
|