Kopietje van wolfhonden-online
Hoi allemaal
Mij is eerst gevraagd geworden of dit verhaal geplaatst mag worden, en zoals jullie mij kennen heb ik daar geen moeite mee.
Ook maak ik mij niet zulke zorgen over Sky zijn toekomst als dekreu, ik heb op een Duits forum, hele goede reacties gehad (alleen moet die dus niet gezocht worden op wolfdog waar het Duitse forum gedeelte bemand word door struisvogels

)
En ook hebben redelijk grote fokkers uit het buitenland mij al laten weten (middels pm) ook hun honden te gaan testen.
Ze hebben dit middels PM gedaan, omdat hun op dit moment nog niet opgewassen zijn tegen de problemen waar ik nu met Sky op stuit, daar hun ook sterk het vermoeden hebben dat oa een teef die 3 grote nesten al gehad heeft zelf Drager is.
En de mensen hebben er een handje aan om met vingers te wijzen, al vergeten ze daarbij dat ze altijd met 3 vingers naar zichzelf wijzen
Het testen staat allemaal nog in de kinderschoenen bij de Tsjech, maar als we kijken dat er tot nu pas 4 Tsjechen getest zijn, waarvan er
geen een Vrij is, zou je denken dat de mensen beginnen hun verstand te gebruiken, maar helaas is het verstand al sinds Oktober dat we de test hebben op vakantie.
Ik kan alleen hopen, dat de mensen met Saarlozen, en zeker die mensen waarvan de honden Lijder zijn, ook op de verschillende Tsjechen forums in de verschillende landen hun zegje willen doen, en hun ervaringen willen delen, zodat de mensen eens wakker schrikken.
Je zou denken dat de Tsjechen baasjes in NL en B meer open staan tegenover testen, juist omdat ze beiden de Saarloos goed kennen en de problemen dicht bij huis kunnen zien.
Maar helaas is het tegendeel waar, ik heb nog nooit zoveel Hypocriete mensen op een stapel gezien, en aan de €78 voor de test kan het toch niet liggen.
Mensen zoeken maanden naar een geschikte partner voor hun hond, maar 4 weken op een testuitslag wachten is niet mogelijk
Ik als baasje van een Reu die Drager DM is, ga zelfs nog iets verder.
Zou Sky ooit dekken vergoed ik voor de helft van het nest de testen voor DM en Dwerggroei, ik vind dat dit namelijk ook mijn verantwoordelijkheid is voor de pups en het ras.
Dit kan dan meteen kort na de geboorte gebeuren, zodat de uitslagen ook meteen op de stamboom vermeld kunnen worden.
Gr
Tatiana