View Single Post
Old 06-06-2005, 01:41   #3
mijke
Senior Member

mijke's Avatar

Hoi Stephan,

Helaas kan ik wel Duits lezen maar niet goed en correct schrijven daarom regaeer ik ook maar niet op het duitse forum.
Maar ik ben blij dat Frieda en Letty het wel kunnen en dat we je zo ook wat tips kunnen geven.

(en om even heel eerlijk te zijn, ik heb contact met nog twee mensen in Duitsland die het heel vervelend vonden om daar nog dingen op het forum te vragen en daarom hier in Nederland meelezen. En als ze iets niet helemal snappen of een vraag hebben sturen ze een PB.
Tot op heden liet ik het mijn kids dan even voor ze in goed leebaar Duits vertalen Maar in het vervolg zal ik ze vragen om het gewoon hier op de ned site te zetten. Met hulp van frieda en letty, komen we er vast met z'n allen wel uit!)

In aansluiting op Letty's antwoord over de "Unterwerfungspipi's" kan ik je nog een kleine tip geven.
Ook mijn Leonbergers deden dit heel lang (misschien ben ik wel een beetje te super alpha voor ze )
Maar zonder gekheid, het helpt soms ook wat als je je hond even totaal negeert als je thuis komt en gewoon wat dingen gaat doen. (jas ophangen, koffie inschenken etc) en dan even later hem aandacht schenkt (op een door jou gekozen moment) en zoiets zegt als "hallo leukertje ben jij er ook".

Je voorkomt er mee dat de hond "verknoopt" dat als jij thuis komt het begroetings ritueel het summum van de dag is (en tevens bevestig je hier ook automatisch een rangorde mee; deze pup is voor de alpha niet zo super belangrijk. )
En wees niet bang dat je hond je dan minder "leuk"en/of aardig" zal vinden hoor! Je krijgt juist vaak meer atentie en aandacht van je hond als je hem alleen "bewust" aandacht geeft op door jou gekozen momenten !

En negeer het demoedsplassen vooral totaal en bestraf ze daar ook nooit voor!

En Stephan als je mijn Nederlandse antwoord niet begrijpt zeg het dan alsjeblieft!
Frieda en Letty zullen dan wat je niet begreep vast wel willen vertalen!

groetjes,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote