Ik vind het geen schande als je hond de dierenarts niet aardig meer vindt na een zeer pijnlijke, doch echt noodzakelijke behandeling. Voor een enting e.d. was het voor die tijd idd niet nodig, nee. Als het douchen om een voor mij volstrekt onduidelijke reden een heel heftige associatie oproept ... tja, er zijn natuurlijk tsjechen die alles aan hun lijf best vinden van hun baas. En zo'n lobbes-temperament heeft die van ons dus duidelijk niet. En dat kan inderdaad in de lijn zitten, zoals Judith al suggereerde.
@ Martine en Barry: wees blij dat jullie van die braveriken hebben. Ik heb niet naar de afstamming gekeken, maar komt de lijn van jullie honden niet uit Slowakije?
Maar hoe dan ook, het is voor mij geen reden om te denken dat er iets vreselijk mis met hem is. Ook binnen 1 paardenras kun je enorme temperament verschillen tegenkomen. Zelfs mijn schotse collie (in mijn grijze verleden) was na een vreselijk pijnlijke ingreep als pup bij de dierenarts daar niet meer normaal naar binnen te loodsen.
Groeten,
Monique