View Single Post
Old 02-08-2010, 17:27   #9
annomon
Junior Member

annomon's Avatar

@ Barry: Misschien dat Martine even opnieuw mijn posts kan lezen ... waar ik me met name druk om maak is de toon van Martine, de conclusies die er gelijk worden getrokken. Ik heb geen zin in gedoe in een kleine ruimte met mijn hond. En of hij dan probeert zich uit mijn wurggreep te worstelen met z'n lijf of z'n bek is mij om het even; hij luistert op dat moment niet naar me, en dat ondervang ik door een snuitje om te doen, want dan is het gelijk over met dat gedoe. Je mag best vinden dat er iets mis is met mijn relatie met mijn hond, maar in mijn optiek slaat dat echt nergens op.

Dat hij me een keer heeft gebeten toen de keurmeester eindeloos in z'n door mij wijd open gesperde bek wilde kijken, tja, ik kan daar zelfs nog begrip voor opbrengen ook, want ook bij mezelf kwam de stoom inmiddels uit m'n oren, en dat voelt die hond dondersgoed.

Martine legt voor haarzelf en haar hond de lat veel hoger dan ik, en dat is uiteraard prima, en ook knap dat je daar zo veel mee kan bereiken.

Maar mij zal het echt boeien hoe hij naast me loopt etc. Als hij maar komt als ik hem roep en netjes gaat zitten (al dan niet recht voor me) als ik hem wil aanlijnen, want daardoor kan hij gezellig mee hollen als ik ga paardrijden, want dat vind IK erg belangrijk. En dan is zo'n muilkorf met hijgruimte (bedankt voor de link Judith) eigenlijk wel erg ideaal, ook met het oog op al dat wild hier in de bossen ...