Thread: korben
View Single Post
Old 16-08-2010, 20:32   #45
channi
korben
 
channi's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: hengelo ov
Posts: 75
Send a message via MSN to channi
Default

Quote:
Originally Posted by Zarukas View Post
Het gevaar van het antwoord wat jij graag wilt is een volgend "ja maar ..."

Belangrijk is wat 'Loco' schrijft.

En vooral voorkomen. In een veel eerder stadium iets anders doen.
Aangelijnd houd ik afstand van andere honden zodat ze niet dicht langs een andere hond hoeven lopen, dan kies ik een ander pad. Hoeven ze die strijd niet aan te gaan; niet tegenover een andere hond en niet tegenover mij.

groet,
Marjan
Kan ik mischien in jullie ogen dom of eigenwijs overkomen maar woon in een wijk met veel tuig. Veel honden aangezien ik dicht bij een stukkie bos woon.
Ik heb niet vaak de hond los en hij doet alleen aan de lijn naar andere honden reageren. Maar niet tegen alle honden.
Het is ook niet op reu of teef spesifiek. Hij leert ondanks dat nog steeds andere honden kennen om ook mee te spelen.
Ik ga en ben niet van plan om een blok om te moeten gaan lopen omdat ik honden tegen kom. Die andere hond van ons kon en kan alleen met onze roedel. Verder kan hij met geen andere hond om. (uitzondering die van mijn ouders). Toen liep ik nog wel een aan de andere kant van de weg omdat ik honden tegen kwam. De meesten die die kleine hondjes hebben lopen met ze los. En komen dat toch wel mijn kant op. Hoewel het stukken minder is geworden omdat ze schrokken van onze hond zijn reactie. Krijg je mijn hond doet niks. Maar de mijne wel. Ik heb ze altijd aangelijnd. Of het wel of niet met andere honden kunnen.
Moeizaam meer met zeker efect hebben we de uitdaging aangegaan en nu kan ik een hond op een meter afstand paseren met die Mechelaar.
Ik ga met korben het ook niet uit de weg.
Hij leert zich maar gedragen als er een hond in de buurt is die hij niet moet.
Anders kan ik netzo goed pozna enz afzeggen. Dan zoek ik het toch ook op.
Als hij zich gedraagt wordt hij zeker beloond.
Op trainingen merk je er weinig van dus hij weet het donders.
Op wandelingen van deze site loopt hij tot nu toe gewoon lekker los mee.
De dierentuin was hij ook niet zo maar soms beetje grommen en corectie erop en konden gewoon ernaast blijven staan.
Dus het was ook niet echt iets wat je dan verwacht.
Maar dat pik ik niet en ik weet en hij laat zien dat hij het ook anders kan.
Als hij een hond niet moet gewoon doorlopen.
Dat doet hij meestal.
Ik had het niet kunnen voorzien zo heftig.
En ga het zeker niet uit de weg. Hij laat meestal bijna altijd wel zien dat het ook anders kan.
__________________
Groetjes chantal
channi jest offline   Reply With Quote