View Single Post
Old 11-10-2010, 20:40   #12
nanouk
Junior Member

nanouk's Avatar

Quote:
Originally Posted by Arnolda View Post
Jammer dat Torak zo negatief wordt afgeschilderd.
Heb zelf diverse keren Torak meegemaakt en heb andere ervaringen met hem. Inderdaad hij heeft een baas nodig die stevig in zijn/haar schoenen staat. Ook klopt het dat er nog niet veel met Torak was/is getraind.

De afgelopen 6 weken hebben echter bij Torak zijn tol geeist.
Hij is in die 6 weken 24 uur per dag onder apél geweest. En dat niet bij één baasje. Nee, hij werd er met vier tegelijk geconfronteerd.
Uiteindelijk is Torak hier tegen in verweer gekomen en is gaan borstelen tegen de zonen van de familie. Halsoverkop moest Torak nog dezelfde dag opgehaald worden. Kan dan ook niet anders concluderen dan dat de familie het opvangen/trainen van Torak heeft onderschat.

Torak is een lief beest maar zoals ik het zie, is hij gebaat bij een één op één situatie. Waarbij voor Torak duidelijk is wie zijn echte baas is.....

En deze baas die komt er wel, dat weet ik zeker.
wat ben jij een held zeg, nog voordat mijn ouders hun zegje hebben kunnen doen sta je met je oordeel klaar over hoe ze met de hond zijn omgegaan..gebaseerd op de keren dat jij de hond heb gezien en de woorden van stefanie (ook bedankt stefanie).. ben onder de indruk van je kennis!

Even terzijde, er is niet nog dezelfde dag besloten, maar doordat Torak sochtend grommend mijn broer onder de trap stond op te wachten, na een nacht slapen dus en mijn ouders enkele dagen weg moesten is er besloten een mogelijkheid tot escalatie uit te sluiten.

<mijn ouders zijn niet over een nacht ijs gegaan toen ze besloten deze hond op te vangen, mijn ouders en broertjes vinden het erg moeilijk afscheid te hebben moeten nemen, maar het was de enige keus. Vergeet trouwens niet dat mijn honden ook 3 jaar in deze omstandigheden, de continue kwelling van regels en onder appel staan, hebben moeten leven.....Mag een wonder heten dat mijn mistybitch mijn broertje niet heeft opgegeten ofzo, want misty is toch echt een dominant rotkrengetje

Lekker kortzichtig om het verhaal van mijn ouders niet aftewachten, maar gelijk met je mening klaar te staan, want imho helpt alleen openheid en eerlijkheid ervoor dat Torak een goede plek kan krijgen.
nanouk jest offline