View Single Post
Old 11-10-2010, 21:34   #36
nanouk
Junior Member

nanouk's Avatar

Quote:
Originally Posted by Gerard&Monique View Post
Waar ik bang voor was gebeurd natuurlijk nu ook weer. Een discussie die weer uitloopt in opmerkingen die niet bijdragen aan een oplossing. Ook Barry vindt het weer nodig ongezouten kritiek te leveren zonder bij te dragen aan een oplossing. Wist nog niet of ik zou reageren maar ben net terug van een wandeling met Lupo, Monique is met Mizar naar behendigheid. Al wandelend dacht ik onze honden hebben een goed leven denk ik en dat wens ik ook Torak toe dus toch maar reageren.
Ik ken Torak al een tijdje en ja Torak is geen makkelijke hond. Reuen duld hij niet in zijn buurt en daar moet je zeker rekening mee houden maar dit is nooit verzwegen. Potentie om te leren heeft hij zeker. Ik heb met eigen ogen gezien dat hij dingen snel kan oppakken als je het op de juiste en consequente manier bij brengt. Hierbij wil ik zeker geen kritiek leveren op de ouders van Anouk want voor hun heb ik veel respect ze hebben Torak in iedergeval een kans gegeven. Torak trok verschrikkelijk en ik heb op een wandeling gezien dat Letty de Graaff dat er binnen een wandeling uit had daarna moet je wel consequent door gaan anders pakt hij die gewoonte weer op. Op de afgelopen behendigheids workshop voor Tsjechen pakte de honden in no time de bedoelingen op niks langdurig oefening voor oefening oefenen maar na twee uur allemaal redelijk het parcour kunnen lopen. Een Tsjech kan je alles leren dus ook Torak maar vraagt wel een aparte benadering en veel tijd en geduld.
Torak heeft natuurlijk wel tijd nodig om aan de nieuwe situatie te wennen en we weten allemaal dat dat met een Tsjech wat langer duurt dan met een "gewone" hond. Volgens mij was het beter geweest om Torak eerst rustig te laten wennen aan de nieuwe situatie en dan pas na een half jaar of zo als er echt een nieuwe vertrouwensband is ontstaan met de nieuwe eigenaar te gaan trainen. En dan trainen zonder druk en louter gebaseerd op beloning. Ik schrik ervan dat Torak een probleem zou zijn in huis ik heb Torak diverse malen in zijn thuis situatie mee gemaakt en nooit een spoortje van aggresiviteit naar de kinderen, gasten of naar Bert en Stefanie kunnen ontdekken. De honden van Stefanie hebben ons over de streep getrokken om onze eerste Tsjech te nemen en dat had ik echt niet gedaan als Torak agressief was geweest ook ik heb kinderen. Ik weet niet wat er gebeurd is maar kan het dus bijna niet geloven.
Torak heeft een baas nodig die hem aankan. Torak is een flinke reu en had natuurlijk alle vrijheid. Liefst een baas die lekker buiten woont en de ruimte voor hem heeft geen katten. Als deze baas een gezin heeft mag dit geen probleem zijn is het n.l. nooit geweest.

Laten we met zijn alle op zoek gaan naar een nieuwe baas en daar onze energie in stoppen.

Verder ben ook ik niet blij dat hij op marktplaats staat maar dit geeft wel een veel groter bereik. Ik weet zeker dat Stefanie hem niet aan de eerste de beste mee zal geven en hem alleen mee geeft als ze er een goed gevoel bij heeft.

Gerard Jeurissen
Gerard, ook jij bedankt dat je het respect hebt de reactie van mijn ouders af te wachten, en niet gelijk met je verhaal klaar staat. Echt klasse!
nanouk jest offline