Loco,
Als de hond zijn certificaten heeft gehaald is de hond een politie/diensthond en als zodanig inzetbaar door het bevoegde gezag.
Spreekt vanzelf dat zijn nieuwe baas eerst met hem gaat trainen.
Een bevoegde geleider is een ieder die gescreend is door de politie op goed gedrag lid is van de KNPV (koningklijke politie honden vereniging) en je moet elk jaar je hond voor brengen om te laten zien dat je hond in je macht hebt. Verder spreekt het vanzelf wil de hond ingezet kunnen worden op openbaar terrein de geleider deel moet uitmaken van een politiekorps, de krijgsmacht of een beveiligingsbedrijf. Zojuist nog even gechecked bij mijn broer. Het is dus heel goed mogelijk dat bijv. jou buurman als particulier een gecertificeerde politiehond in bezit heeft als hij dit leuk vindt.
Ik heb de reactie alleen geplaatst omdat jij surgereerde dat er onzin werdt geschreven toen er gezegd werd dat de nieuwe baas politiehonden heeft getraind wat dus wel heel goed mogelijk is. Dat schoot mij even in het verkeerde keelgat.
Nog wel even zeggen dat je politiehond een wapen is en dus niet door een particulier ingezet mag worden. Op de zelfde manier dat je een wapenvergunning kan hebben maar het wapen alleen op de club mag gebruiken.
Gerard Jeurissen
Last edited by gerard&monique; 12-10-2010 at 13:05.
Reason: Text uitgebreid.
|