View Single Post
Old 21-10-2010, 08:11   #2
Tatti
Junior Member

Tatti's Avatar

Voor mij is dat eigenlijk heel eenvoudig.
Nadat ik natuurlijk ook de ouders en hun medische resultaten evenals karakter doorpluist heb moet er de bekende "klik" zijn tussen mij en de fokker.
In mijn geval is die er alleen als de fokker inderdaad open staat voor al mijn vragen, en als ik zie dat de honden zo gehouden worden als ik mij dat voorstel.
Voor mij betekend dat tevens dat een pup alleen van een hobbyfokker kan komen, daar deze alle tijd en mogelijkheden hebben een nestje de voorbereiding voor de grote wereld te geven die ik verwacht.
Een grote fokker die het ene nest nog niet de deur uit heeft en het volgende al in de maak of planning heeft valt voor mij dus meteen af.
Voor mij zijn de honden een deel van het gezin en ik wil dat de pup dit al leert bij de fokker en ik deze niet vanuit een schuur of kennel met lokkertjes het huis in moet krijgen omdat het beestje doodsbang is.

Ook persoonlijke verhalen over een fokker interesseren mij niet.
Als iemand bv een rot vent is omdat deze bot met mensen omgaat, is deze misschien geweldig voor zijn honden en ik ga immers voor een pup en niet een huwelijksaanzoek.
Ik ben er namelijk zeker van dat ik juist bij deze fokker ook later als ik een probleem met de pup blijk te hebben zeker terecht kan voor tips, het gaat dan immers over iets wat voor die fokker belangrijker is als het mens aan de andere kant van de riem, en dat is voor mij van belang.

Gr
Tatiana

Tatti jest offline   Reply With Quote