View Single Post
Old 21-08-2005, 20:16   #2
Hondenhut
Junior Member

Hi Stefanie,

Hier een rijtje criminele activiteiten van mijn honden:

Lucy (Podenca): 1 buurtkat, diverse konijnen en kippen (laat de eigen katten trouwens met rust)
Scotty (Podencomix): diverse egels
Rita (Spaanse herdermix): 1 zwaan
Yukon (TWH): diverse konijnen, 1 ree (!)

Voor het laatste was hij trouwens in beslag genomen en heeft 1 dag in het gevang gezeten. Verder kreeg ik een muilkorfplicht + kort aangelijnd opgelegd gedurende 1 jaar (paar dagen geleden afgelopen trouwens). Heb ik natuurlijk niet gedaan, alsof het wat zou helpen en na 1 jaar plotseling afgelopen zou zijn met het jagen....

Lucy en Scotty lopen sinds 3/4 jaar met een stroomband om, dat was de enige mogelijkheid om ze los te laten lopen en het zijn honden die moeten kunnen rénnen (vind ik). Ze jagen nu alleen nog maar op muizen, en dat mag van mij. De batterijen van de band zijn nu alweer een hele poos leeg en ze blijven gewoon bij de groep. In plaats van alleen maar jacht vertonen ze nu ook sociaal gedrag zoals renspelletjes, mans doen en andere honden uit de groep jagen...

Rita heeft na die zwaan, die ze in één keer gedood heeft door z'n nek te breken, niets meer gedaan. Kijkt er nog wel naar maar laat zich meteen terugroepen. Ik heb het vermoeden dat de zwaan ziek was, want die laten zich normaliter ook niet zomaar pakken...

Yukon heeft niet meer gejaagd sinds de Podenco's niet meer jagen (klop klop klop). Ben nog wel een keer met hem een schaapskooi binnengegaan en heb hem (Yukon dus) verschrikkelijk geknepen, voor de zekerheid. En Cheyenne heeft ook nog geen aanstalten gemaakt, maar die is er ten slotte pas twee weken dus dat is ook afkloppen..

Sterkte daar!

Marian
Hondenhut jest offline   Reply With Quote