Ik voer aan alle honden Cavom, alleen de TWH's krijgen hoofdzakelijk Carnibest (kantenklaar vers), afgewisseld met af en toe wat lamsrib of een soepkip, voor het kauwen en het plezier.
Yukon reageerde op elk droogvoer met diarree, behalve bij Cavom. Yukon had toen ik hem twee jaar geleden kreeg (was toen 3 jaar) 3 keer een insult gehad. Eind vorig jaar ben ik begonnen met Cavom. Daarna kreeg Yukon om de haverklap een aanval, in mei was de frekwentie 2 tot 3 per week. Ik wilde hem perse niet aan de medicijnen, rotspul met veel bijwerkingen, zag me al met zo'n versufte TWH. Op aanraden van een vriendin ging ik over op versvoer, al geloofde ik er geen barst van dat dat invloed zou kunnen hebben op epilepsie. Sinds de start met versvoer op 11 juni heeft hij nog 7 keer een aanval gehad. De laatste is nu ruim 3 weken geleden - van 2 tot 3 aanvallen per week! Dus ik ben verbaasd, en blij.
Volgens mij hebben de meeste (in ieder geval veel) wolfhonden snel last van hun darmen, net als herders (naar mijn ervaring vooral witte en duitse herders).
Groetjes,
Marian
|