Nou begrijp ik dat ik het erg zwart wit zie maar aan de ene kant heb je de test, waardoor als je je honden laat testen voordat je er mee gaat fokken en je de uitslag wijs gebruikt, geen dwerg meer geboren hoeft te worden.
Aan de andere kant heb je een stichting die vangt dwergjes op in gastgezinnen.
Dus als je als fokker zijnde niet test......... is het niet zo een heel groot probleem want je hebt de stichting waar je misstap netjes wordt opgevangen.
En ik begrijp wel dat voor de test bekend was en beschikbaar voor een iedereen, dat er een stichting nodig was die voor gastgezinnen zorgde om voor de dwerg een goed plekkie en de juiste medicatie te zorgen.
Maar om vandaag de dag een dwerg op te vangen van fokkers die hun hond hebben kunnen laten testen en de keuze hebben genomen om het niet te doen en daardoor er een dwerg met alle ellende die daar bij hoort op de wereld zet gaat boven me pet.
Want ook die ene dwerg had niet geboren moeten worden.
En had hij bespaart gebleven van het dagelijks medicijnen en wekelijks pijnlijke injecties krijgen.
En het maandelijks lichamelijk onderzoek in Utrecht is dan ook niet nodig.
En al dit leed kon bespaart blijven als zijn fokker simpel de test had gebruikt en er voor had gezorgd dat die dwerg gewoon als gezonde hond geboren werd.
Groette Martine.