View Single Post
Old 29-09-2005, 20:19   #12
Azazel
n00b

Azazel's Avatar

Hallo luitjes,

Ik ben natuurlijk geen fokker maar ik kan me het volgende voorstellen:

Sommige fokkers fokken een nestje puur voor de fun en hebben hier een leuke hobby aan. Een nestje puppy's voor 8 weken verzorgen is natuurlijk iets heel anders dan twee volwassen knapen er voor een half jaar bijnemen. Bovendien kunnen het hele nare beesten blijken te zijn. Mijn Shad"je" is zo'n voorbeeld want hij breekt namelijk je hele huis af als je even niet oplet (zie foto's in de diverse slooponderwerpen )

Het zou een simpathiek gebaar zijn van de fokker maar hij of zij is natuurlijk niet verantwoordelijk voor de verdere opvoeding en het onderhoud van de hond, dat is nl. de baas! Natuurlijk is er altijd wel een reden waarom een baasje tijdelijk of helemaal niet meer voor zijn/haar hond kan zorgen (verlies van een baan waardoor het financieel niet meer mogelijk is, een ongeluk of bijv. een sterfgeval, de hond is onhandelbaar geworden enz enz.) allemaal hele begrijpelijke dingen.

Ik kan natuurlijk de situatie in dit geval niet beoordelen maar een verhuizing vind ik maar een raar excuus. Maargoed dat is mijn persoonlijke mening. Ik zou ik dat geval gewoon niet gaan verhuizen maar mijn verantwoordelijkheid nemen. Het stoort mij in toenemende mate hoe gemakkelijk er gedacht word over het nemen van een hond. Een hond heb je als het goed is voor het leven en is geen wegwerpartikel dat je in de supermarkt koopt, gebruikt en daarna maar weer wegdoet op het moment dat het je even niet uitkomt.

Maargoed.... zoals ik al zei, ik ken de situatie niet en er zullen best nog meer goede beweegredenen zijn in dit geval.

Ik hoop iniedergeval dat de honden goed terecht zullen komen, helaas ben ook ik niet in staat er 2 bij te nemen want die Shad van mij ...daar heb ik m'n handen al vol aan zal ik maar zeggen...

Groetjes,

Barry