Zoals al eerder genoemd heb je hier en daar inderdaad een behoorlijke pittige tsjechjes er tussen door lopen wat inderdaad niet altijd aan de baas ligt.
Nu loopt hier natuurlijk een lekker gevarieerd roedeltje wat zowel hier en daar bij elkaar de "slechte" of mindere eigenschapjes van elkaar opheffen maar ook hier en daar juist versterken.
Bine onze tsjech is hier als herplaatser gekomen toen ze bijna 4 was en is gewoon een lekkere felle bitch. Ik ben vanaf het begin altijd heel blij geweest dat ik met haar meteen een goede klk had anders had het ook best anders kunnen lopen maar goed dat is giswerk natuurlijk.
Bientje heeft zichzelf in het allerbegin een beetje gezien als het opperhoofdje in huis en gelukkig was dit bij haar wel snel duidelijk dat wij boven haar stonden.
Toch is zij door de uitbreiding van de roedel hier en daar erg eigenwijs en pittig wat (nog?) niet te veranderen is. Zo is zij ontzettend overbeschermend over de twee jongste en is absoluut niet te vertrouwen als er andere honden in de buurt komen.
Tot nu toe is zij eigenlijk redelijk sociaal tegen mensen alhoewel ik ook kan zeggen dat Bientje haarfijn bepaalde mensen er tussen uit pikt als je snap wat ik bedoel en moet dan ook zeggen dat ikzelf haar dan meer in het oog hou.
En ondanks ze super is met kids let ik dan ook altijd zeer goed op. Niet zozeer omdat ze de kids iets zou doen hoor maar juist omdat ze overbeschermend is naar ze toe en dus op straat met kids nog wel eens naar de grte omstandigers wil brommelen.
Gelukkig is Bine wel een hond die je op 500 meter afstand al kan lezen dus daarom gaat het altijd goed maar ik weet ook heeeeeeel goed dat het karakter van mijn meisje niet geschikt is om zomaar even overal neer te zetten.
|