View Single Post
Old 15-10-2005, 00:48   #2
mijke
Senior Member

mijke's Avatar

Hoi Stefanie,

Als het mijn teef was, zou ik ook op een later tijdstip voor de zekerheid nog een echo laten maken, want je kan het inderdaad nooit voor 100% zeggen!

Aan de andere kant moet ik wel eerlijk zeggen, dat al de verschijnselen die je noemt ook bij schijnzwangerschap kunnen voorkomen En ik heb in het verleden ook wel meegemaakt dat ik bij een teef maar bleef twijfelen (vanwege haar gedrag) en de pups er tegen beter weten in, haast in zat te kijken

Even ter vergelijking
Maandag liet ik bij mijn leo teef een echo maken op 30 dg na de laatste dekking (ze had daarvoor ook nog 2 x gekoppeld gestaan) en we konden nu 6 duidelijke vruchtblazen zien (sorry , de foto is niet zo duidelijk)

En ik kreeg te horen dat het ook best meer dan 6 pups konden zijn, omdat je ze niet altijd precies kunt localiseren.

Bij het vorige nest van Chezka werd een echo gemaakt op 28 dg na de laatste dekking (zij had ook meerdere malen gekoppeld gestaan) en daar was dit beeld te zien

En daarbij kregen we te horen dat ze 5 pups in wording zagen. Maar.... er werden 4 pups geboren

Dus hieruit blijkt ook weer, dat het echt niet voor 100% zeker is, dat wat je denkt te zien op de echo ook in het echt zo is.

Ik zal dus nog voor je blijven duimen!!!
Maar als ze over een week nog nergens een vruchtblaas kunt ontdekken, zou ik zelf nog weinig hoop hebben

groetjes,
Mijke

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote