View Single Post
Old 04-11-2011, 00:44   #25
Yvonne van Kessel
Junior Member

Yvonne van Kessel's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sten View Post
Een keer meelopen met een wandeling doet meteen inzien dat degene die rustig van zichzelf zijn ok rustige tsjechen om zich heen hebben lopen die niets of niemand lastig vallen, geen muilkorf nodig hebben, je niet van een kilometer hoort door het gegrom wanneer ze weer op een andere hond klappen.

Een herplaatser is een fantastische uitdaging waarbij je er heeeeeeeel veel voor terug krijgt als je veel geduld hebt en vertrouwen geeft. Ik weet 100% zeker dat elke tsjech van nature klopt alleen de baas er vaak niet bij past. Niet sportief genoeg, te weinig ruimte, de hond voorziet van te weinig nieuwe prikkels en niet inzien hoe de hond zich daadwerkelijk voelt.
Hmm... Ik kan niet voor iedereen spreken, maar mijn Bary is zeer relaxt tegen alles en iedereen, behalve tegen ongecastreerde reuen. Ook chemische castratie heeft hierbij niet geholpen. Ik zoek de reuen daarom niet op met hem, maar ga mezelf dat gedrag ook niet direct aanrekenen, al is het maar dat hij die dominantie al had voordat ik hem opving.

Tweede alinea: Ben ik helemaal met je eens. Bij een goede klic kun je ook met een herplaatster een fantastische band krijgen. Bary kreeg ik met 10 jaar, en ook dan kun je samen nog een paar waardevolle jaren hebben.
Yvonne van Kessel jest offline