View Single Post
Old 27-01-2012, 02:37   #7
Wilko
Junior Member

Wilko's Avatar

Thumbs down

Ik krijg de indruk dat sommige mensen hier niet helemaal begrijpen hoe het internet werkt.

Je hoeft een filmpje van YouTube niet op je eigen website te zetten, maar het is ook zonder problemen door middel van de door Youtube zelf geleverde code in een pagina van een website te embedden. Dan speelt het filmpje dat nog steeds alleen maar op de Youtube servers staat *via* de website waar het embedded is af.

Dat zegt dus *niks* over of iemand wel of niet foto's van een ander oneigenlijk of zonder toestemming op zijn of haar website zet. De enige in de keten die daarvoor eventueel juridisch aangepakt kan worden is dan ook de maker/uploader van dat YouTube filmpje, en niet, zoals hierboven enkele malen abusievelijk wordt gesuggereerd, degene die dat filmpje embed op zijn of haar website.

Dat wil niet zeggen dat je daar niet iemand op aan kunt spreken, maar als redelijk fanatieke YouTube filmpjesmaker weet ik dat filmpjes die ik heb gemaakt en die ik liever niet ergens op een andere site terug wil zien, toch keer op keer door anderen zonder mijn toestemming online worden gezet. Die uploader kun je wel aanpakken, de mensen die dat door de uploader geplaatste filmpje alleen maar embedden niet.

En ja, ik ben het helemaal met de TS eens dat dit een vreemde gang van zaken is, om zo je eigen foto ongevraagd op allerlei plaatsen tegen te komen.
Vervelend, maar dat is nu eenmaal hoe het internet functioneert. Het is waarschijnlijk een schrale troost, maar het is ook wel een erg mooie foto, en dat wordt zeer waarschijnlijk door de lui die hem zo onbeschaamd kopiƫren ook zo gevonden, anders hadden ze hem vast niet gebruikt!

Off-Yopic: Dat er hier op het forum door bepaalde mensen al snel bloed wordt geroken als ze alleen maar denken dat een van hun vijanden op een fout of zelfs een afwijkende mening kan worden betrapt is me al helemaal helder. Maar als je dan niet in staat bent om je vijandigheid buiten het forum te houden, neem dan tenminste de moeite om je feiten op een rij te krijgen voor je beschuldigingen, verwijten of zelfs advies over juridische stappen richting derden gaat geven.
Wilko jest offline   Reply With Quote