View Single Post
Old 27-01-2012, 10:17   #8
Azazel
n00b

Azazel's Avatar

Nou ik wil hier nog wel even het een en ander over kwijt. Mijn opmerking over rechtsbijstand was een lolletje. dat kun je hopelijk zien aan het feit dat ik deze: smiley gebruik ipv deze:

Verder zou ik als fokker de Tsjech niet gaan promoten als rescue doggie, hoewel dat in theorie alles mogelijk is, is deze hond daar eigenlijk niet geschikt voor.
Je moet de workshops dan ook meer zien als leuk tijdverdrijf met je doggie. Het is zeker leerzaam voor de baas, en leert je doggie er ook van, maar de flitsende plaatjes laten het lijken voor de leek alsof je elke Tsjech kan opleiden tot volleerde waterrescue doggie.

Mijn probleem met mensen en fokkers (laten we het even algemeen houden), die dit soort filmpjes op hun website plaatsen dus eigenlijk een verkeerd beeld geven van onze Tsjech. Nu zou het minder erg zijn als die persoon zelf zou hebben meegedaan aan de workshop, want op het moment dat je dan potentiƫle pupkopers op bezoek krijgt heb je daar een fatsoenlijk verhaal bij.

Dat is in dit specifieke geval, waarschijnlijk niet zo.
Daar zit voor mij een beetje de crux.

Het is eigenlijk een kwestie van verwachtingen die je oproept bij de koper, en als die tegenvallen dan is er vaak weer een nieuw herplaatstopic geboren.

ps.. ander ding is dat voordat de workshops begonnen de deelnemers is gevraagd fotomateriaal alleen te delen met de deelnemers. In dat opzicht kan ik me de opmerking van Martine dus helemaal voorstellen.

Gr,
Barry

Last edited by Azazel; 27-01-2012 at 12:02.
Azazel jest offline   Reply With Quote