waakhond of angstbijter
hallo willy
zij is inderdaad het zusje van jouw hond wat betreft knuffelen dan lijkt ze veel op haar moeder als ik dat verhaal leest ze is zeer slim op haar manier, lief ,soms wil ze geknuffeld worden maar wel heel even en dan geeft ze weer zoals ik het noemt van die liefdesbeetjes dan bijt ze mij in de hand pijnlijk maar haar manier van affecties tenopzichte van ons. ze is nu een stuk rustiger geworden vroeger kon ik de kamer nog niet eens verlaten of ze had weer wat uitgespookt nu is ze heel lief ligt ze lekker te slapen met onze kleine chihuahua op haar rug dat is haar maatje. wat betreft dat bijten naar die man dat was haar eerste keer niet echt door maar gewoon een waarschuwing. misschien was er iets niet pluis aan deze klusjesman daar ze dit gedrag nooit eerder vertoont hebt laat ik 1 ding duidelijk maken christa mijn hond is mijn alles en ik respecteer haar manier van kontakt met ons de reden dat ik haar ooit aangeschaft hebt was dat deze ras veel op een wolf lijkt en daar ben ik stapel op als ik naar haar kijkt dan voel ze dat en dan kijkt ze mij zo dringend aan en dan ben ik zo dankbaar dat ik haar om me heen hebt als ze sneeuw ziet dan is ze zo gelukkig dan verdwijn ze in de sneeuw prachtig het feit dat wij een waakhond in huis willen hebben komt omdat wij vrij wonen in de polder en daar het een gekke wereld aan het worden is willen wij met een veilig gevoel kunnen slapen daarvoor hadden wij een fila in huis maar hij is helaas overleden dus hebben wij een hollandse herder aangeschaft omdat ik toch wel een hond in huis wil hebben waar mensen naar binnen kunnen komen met onze honden erbij ben groot gebracht met honden zou niet meer anders kunnen en daar wij allebei ook werken en ik s'middags thuis komt gaat mijn aandacht naar mijn honden uit dus kom ik weinig mensen tegen misschien had ik dat inderdaad beter anders kunnen doen als ik had geweten dat zij zo anstig zou worden ben dat namelijk nooit gewend van mijn andere honden die ik meegemaakt hebt en onze waakhond moet alleen pakken als er s'nacht iemand naar binnen komt voor de rest is het een vriendelijke hond ook voor kinderen daar is ze verzot op. en gaya zet alleen haar nekharen overeind tegenover andere mensen en honden van buiten tegenover ons is ze gewoon speels en moeten we achter haar aanrennen dat vind ze prachtig. en er is een verschil tussen een eigen mening en een oordeel over iemand hebben al wat ik vraag is suggesties of ervaring van andere tsw mensen
groetjes wilma
|