View Single Post
Old 01-11-2012, 01:55   #92
leroy & Aro
Junior Member

leroy & Aro's Avatar

Send a message via MSN to leroy & Aro

Ze kruisen maar een end weg!! TSW is tenslotte zelf ook een kruising!
OK, ze hebben er weer hond in terug gefokt en na JAREN en JAREN onderlinge fok hebben ze uiteindelijk een rashond benaming gekregen!
Maar hoevaak word er niet aan nieuwsgierige uitgelegd dat de TSW uit een kruising is ontstaan tussen wolf en duitse herder! en een ieder die het vertelt, vertelt dit met trots!
Ik ook hoor, vind het wel stoer die reactie van de mensen zodra ze horen dat er echt wolven bloed in zit!

En ja het uiterlijk heeft ook deels mijn besluit voor een TSW doen vormen.
Gelukkig beviel het karakter mij ook erg goed en ben ik helemaal gelukkig met Aro.

En wat een rasvereniging betreft! Zij bepalen niet wat de EIGENAAR van een TSW wel en niet mag doen met de hond!
Zij zijn er om het ras te bevorderen dmv voorlichting te geven en eventuele richtlijnen uit te zetten!
Het zijn geen wetten!

Al dekt mijn reutje een chiwawa teef! Hè, als die dat lekker vind prima!
(al denk ik niet dat het kleine beessie er van zal genieten)
komen er pups van! is dat dan nog altijd mijn verantwoording en niet die van een Rasvereniging!

(Even voor de duidelijkheid: Ben niet voor kruisen, maar ook niet tegen)

Kijk het bestuur is wel gemachtigd een lid uit de vereniging te zetten om wat voor redenen dan ook, maar zou dit dom en ongegrond vinden!
ten eerste verlies je zo helemaal inspraak op de fokker en ten tweede heb ik vernomen via internet en van mensen binnen de NVTW dat Corry Keizer welleens Saarlozen en Tjechen heeft gekruist en die is tot ere-lid verkozen!

Verder vind ik dat er eens harder moet worden gekeken naar fokkers die het om het geld te doen is en meer dan 10 tot 20 honden hebben lopen! soms ook verschillende rassen! die fokken het maximale aantal nesten uit de Teven en Reuen en worden daarna worden de honden afgedankt met een kut smoes!
Die doen het niet voor het ras maar voor de centen en plegen gewoon simpel weg Dierenmishandeling!
Ook dit is in nederland een probleem en GEEN RAS UITGEZONDERD!!!

Zou een wet moeten komen dat fokkers maar max 1 nest per jaar mogen fokken! moet je is opletten hoe snel het asiel leeg is!

maargoed das mijn mening!

Ook vind ik het netjes dat van Aelske Slukse hier gewoon open en eerlijk in is!
Hoeveel tjechen lopen er wel niet rond met stambomen wat gewoon niet klopt omdat er gekruist is met een saarloos of duitse herder en dit gewoon word verzwegen zodat de centen wel binnenkomen!

Als dit zo`n strenge eis is mogen ze welleens een bloed test gaan verplichten om te kijken of beide ouders wel zijn zoals gezegd word!
denk dat een hoop fokkers dan even zullen slikken! ook fokkers binnen de NVTW!