View Single Post
Old 03-02-2006, 13:05   #2
snow-wolf
Junior Member

snow-wolf's Avatar

Send a message via ICQ to snow-wolf

dominique het is doenbaar een tsjech af te richten .Ik woon ook in belgie en heb een tsjech van 14maanden nu en is stilaan aant het klaargeraken voor gehoorzaamheidsbrevet.Het is ook zo ik heb vroeger shows en ipo gedaan mer rottweilers en daarna duitse herders omdat rottweilers iets te traag waren in het pakwerk.Op een gegeven ogenblik ben ik wegens rugklachten min of meer naar de gewone gehoorzaamhied gegaan en in elk programma gespeeld men men duits herder .Men interesse in een tsjech is er gekomen nadat ik over dit ras veel heb gelezen en gaan opzoeken .Als ik 16 a 17 jaaar was heb ik in planckendael (dierentuin) vakantiewerk gedaan en heb ik met een verzorger enkele malen het onderhoud van de wolven gedaan ,die wolven zijn me ook steeds blijven boeien.Dus een goede 2,5 jaar geleden dat ik wist van de tsjechen heb ik onmiddelijk een reu besteld en nu heb ik men hobby kunnen combineren met het dier waar ik zo gepassioneerd door was.Dit is ongelooflijk en met ice-wolf(mijn tsjech) klikt het enorm goed en ga proberen zo ver mogelijk te komen in de gehoorzaamheid.LET WEL OP een tsjech is geen gewone doorsnee hond en je moet meer geduld hebben en er op positieve manier mee trainen NOOIT 10x achtereen hetzelfde doen maar stilaan opbouwen en beloneningsgericht trainen .Ik mag zeker niet klagen want mijn tsjech moet niet onderdoen voor andere honden enkel het liggen is wat slomer maar er is en blijft wolvengedragingen inzitten en het is meer dan een plezier om zulke wolfhond te hebben.groeten stephan en ice-wolf
snow-wolf jest offline   Reply With Quote