View Single Post
Old 08-03-2006, 11:11   #6
Jolanda
Member

Jolanda's Avatar

Default Nieuwe geinteresseerde.....

Hallo Jason.

Welkom bij de club!

Vanaf 1996 heb ik zelf honden en vanaf 1998 heb ik een hondenuitlaatservice. Ik ben echter al vanaf de jaren '80 super geinteresseerd in honden, maar ik had er echt geen tijd voor.
Sinds februari 2005 heb ik een Tswh. Ik moet je zeggen dat ik ondanks mijn ervaring met honden het een hele kluif vind om met een Tswh om te gaan. Hierbij moet je vooral denken aan de zindelijkheidstraining, de hele erge sloopneigingen, het overal opspringen (tafels, stoelen en banken) en van alles jatten en er op gaan kauwen en aan trekken. Mijn hond is niet zo gevoelig voor correcties, dus blijft lang doorgaan met 'bijten' en me uitproberen. Het is natuurlijk ook maar net wat voor karakter je hond heeft.

Echt! Neem de reacties serieus en kijk eerst eens goed rond. Ga langs hondenscholen, clubmatches, wandelingen enz. En ga (als je het nog niet doet) ook hondenboeken lezen over opvoeding e.d. Dit alles om teleurstellingen te voorkomen. En als je toch een hond neemt begin er eerst met een (1).

Dit alles is niet om je te pesten, maar om je juist te laten groeien in je kennis!

Met vriendelijke groet, Jolanda
Jolanda jest offline   Reply With Quote