View Single Post
Old 09-03-2006, 19:43   #7
casa lupo
Junior Member

casa lupo's Avatar

Hallo,

Onze oudste Tsjech (nu ruim 2 jaar), noemden wij als pup jaws vanwege haar bijtgrage gedrag, gelukkig was dit na een poosje over en is ze nu wat wij ons in het begin echt niet voor konden stellen bij haar, een echte knuffel!!!

Een aantal tips die bij ons goed werkten: hou er rekening mee dat jij de alfa bent en blijft, gillen roept een schrikreactie op en daarom stopt de pup met bijten, maar brengt geen leiderschap over.
Als de pup bijt en dan bedoel ik niet tijdens het spelen, kun je net als in de natuur gebeurt, 'terugbijten' hiermee bedoel ik een zachte beet in het oortje, als de pup likt of niet bijt als het bij je is, prijs het dan uitbundig. je kunt ook regelmatig iets geven om op te kauwen enin je hand houden, dan is het duidelijk waar wel en niet in gebeten mag worden.

Onze jongste Tsjech geeft altijd 'liefdesbeetjes', dit is anders en volkomen natuurlijk liefdevol gedrag wat wij ook toelaten want hiermee toont ze genegenheid, als ze te enthousiast wordt zeg ik alleen zachtjes doen hoor, wat ze dan ook doet.

Ik hoop dat je er iets aan hebt, en verder veel plezier gewenst met je puppy
groet Willy
casa lupo jest offline   Reply With Quote