Visualizza un messaggio singolo
Vecchio 04-26-2006, 08:54 AM   #2
Xhrista
Junior Member

L'avatar di Xhrista

ubicazione: Borssele
predefinito

Ik ga niet uitwijden over het karakter van een TsW,alleen wil ik zeggen dat het totaal wat anders is als een Saarloos en ook die moet je alleeen nemen als je van het ergste uit gaat.Dus kunnen niet goed alleen thuis blijven,ze willen eigenlijk altijd bij je zijn,dus gaan desnoods dwars door een deur heen(ook een bench red het niet van een Wolfhond,zowel TsW als SWH als ze eruit willen).
Niet denken dat je met 1,5 jaar de pubertijd hebt gehad,want dan is deze nog niet eens begonnen.Als ze gaan slopen doen ze het ook goed en is het niet gaatje in bankstel ,maar gewoon kompleet aan flarden,gordijnen aan repen .Lijkt allemaal overdreven,maar is toch echt waar en niet bij uitzonderingsgeval.Juist honden die niet slopen en alleen thuis kunnen blijven zijn de uitzonderingen.

Voor een Wolfhond moet je veel vrijheid opzeggen en er echt voor gaan omdat je verliefd bent op het ras en ik zelf begrijp niet zo goed hoe mensen zo ineens kunnen omswitchen van saarloos naar TsW,zoals ik al zei 2 hele andere honden ,met verschillende karakters.
DE SWH is een familiehond die als hij eenmaal volwassen is niet echt wat hoeft te doen om rustig te zijn en de TsW moet toch echt aan het werk worden gehouden,dus het is maar net wat je wil.Een Border Colliemoet je ook niet als gezelschapshondje nemen.

Sorry dat ik misschien beetje negatief ga,maar liever te negatief en dat je dan nog wel,als dat je te positief bent en de hond na 2 jaar ander huis moet.Soms komen ze zelfs terug als pup,want dan worden eigenaren al gek van ze.Het zijn toch beetje wilde dieren ,die zelfs als pup al andere aanpak nodig hebben als een gewone hond.

Ga dus AUB niet over 1 nacht ijs een puppy is altijd schattig.

Gr. Christa
Xhrista jest offline   Rispondi quotando