Hoi Yolanda,
Het lijkt me een strak plan
Op veel hondenscholen, verenigingen en clubs is het vaak niet mogelijk om een TsW voor te bereiden op een Bonitatie (= fokgeschiktheidskeuring in de landen van oorsprong)
Ook als je niet met je hond wil fokken is het best wel leuk (en zinvol) om eens naar een bonitatie in de landen van oorsprong te gaan, om te zien/horen hoe volgens de deskundigen daar je hond in elkaar steekt.
Ik ben van plan om volgend jaar eens met een groepje mensen met TsW's uit Nederland naar zo'n bonitatie te gaan.
(in de rubriek artikelen kun je meer vinden over mijn ervaringen daar mee onder: "fokgeschiktheidstesten en bonitatie" - 17-05-2004)
Naast de bontatie kunnen we er dan gelijk een gezelig weeknd van maken!
Alle honden in de landen van oorsprong zijn op gewone trainingsvelden al gewend om aan een ketting te liggen en schietgeluiden te horen. Maar in Nederland is dit absoluut niet gebruikelijk!
Daarom lijkt het mij ook een super goed idee om mensen die evt. met hun hond naar een bonitatie willen gaan hier enigzins op voor te bereiden!
Alleen al daarom zal ik graag aan zo'n door jou voorgestelde training meedoen!
Daarnaast lijkt speuren, sorteren etc mij ook hartstikke leuk! (doe ik al met een van mn honden in een ander groep, en alles wat ik meer op dit gebied kan doen is meer dan welkom!)
Pakwerk/manwerk zal niet iedereen met z'n hond willen doen, maar kan dat dan ook alleen voor de mensen die dat willen?
En wat is je voorstel iedere week? om de week? of eens per maand?
Mij maakt het niet uit en de plek ook niet! Voor iets leuks wil ik best wel effies rijden
Enne Yolanda omdat ik door de week (net als waarschijnlijk velen van jullie) al proppie vol zit doe ik hier gelijk maar eens brutaal een eerste voorstel
Zou de zaterdag middag een optie zijn? Wie van jullie zou iets willen of kunnen doen op die middag?
groetjes
mijke