View Single Post
Old 27-04-2006, 15:55   #3
Jolanda
Member

Jolanda's Avatar

Default opsluiten in bench

Hallo Patty,

Over hoe het lichamelijk gesteld is met Jourdy kan ik niets zeggen, dus daar moet je evt. een dierenarts naar laten kijken om 'ziekte' uit te sluiten.
Ik weet verder wel van vele andere rassen, dat ze heel erg 'sneaky' kunnen zijn in het braken!
Daar honden nu eenmaal snel kunnen braken (denk maar aan de wolf, die voor de jongen voedsel uitbraakt) en als ze merken dat er reactie op komt (je opent de bench!!) dan braakt hij de volgende keer weer. En als je dan weer die reactie geeft (openen van de bench!!) dan heeft de hond geleerd, dat braken betekent mijn zin krijgen!!!!
Dus stop Jourdy weer in zijn bench (een kale!) en beloon alleen met een koekje (of kluif, of een gevulde Kong,) het in de bench gaan! En niet als hij er uit mag!!!
Want dat is al een beloning op zichzelf (het uit de bench mogen).
Negeer het gebraak (helaas, is smerig! ) en open pas de bench als hij weer rustig is.
Voor mijn eigen TsWh, Igor, heb ik nu een 'bench' staan van twee bij één meter. (eigenlijk een puppykennel) en zelf van boven afgesloten met een houten plaat.
Als hij echt wil gaan slapen, dan gaat hij uit zichzelf in de bench.
En het deurtje staat gewoon open.

Tip: geef ook zijn gewone eten in de bench en niet in de keuken of waar dan ook. Al het eten (wat dan ook) wordt in de bench gegeven! Zeker in de aanleerfase!!

Conclusie: Wat je hond ook doet in de bench (piepen, blaffen, braken), open de deur pas als je hond rustig is!

Sterkte!

Groetjes, Jolanda
Jolanda jest offline   Reply With Quote