View Single Post
Old 27-04-2006, 23:17   #17
NoelvanLeeuwen
Junior Member

Default de zenuwen bij aanschaf TW

Dag allemaal,
ik ben erg dankbaar voor alle uitgebreide reactie's, verhalen en adviezen. Het zijn helaas veel waarschuwingen, nare verhalen over allerlei problemen die jullie zoal tegenkomen met tsjechische wolfhonden. Daar schrik ik wel van. Nu heb ik nog meer de zenuwen en ben zwaar aan het twijfelen geslagen of we er wel verstandig aan doen om zo'n stoere reu in huis te nemen.
We stellen het zeer op prijs zoveel uitnodigingen te krijgen om te komen kijken en te gaan wandelen met jullie wolfhonden. Helaas hebben we daar geen tijd voor, vooraleer we de beslissing moeten maken deze hond in huis te nemen. Wel ga ik afspreken te wandelen met de TsW's van de mensen die wij ontmoet hebben. De volwassen TsW teef gedroeg zich rustig en relaxed toen wij als vreemden daar langskwamen. Wel alert naar mij toe maar mijn vriendin werd gelijk benaderd. Deze mensen zien de aanschaf van een TsW met aanzienlijk minder bezwaren en problemen tegemoet, daar zij slechte ervaringen niet hebben met hun volwassen hond en tot nog toe ook niet met de pup. Zij vinden het jammer dat ik zo aan het twijfelen ben gebracht door alle verhalen. Is dit dan een positieve uitzondering op de regel? Als ik de reactie's lees moet dat wel het geval zijn... Kortom, ik ben er nog niet uit. Mijn vriendin ziet het met meer vertrouwen tegemoet. De hond mag er van haar komen. Zij acht ons wel in staat veel misère te doorstaan en een TsW goed op te voeden tot een evenwichtige hond.
Groet van Noël
NoelvanLeeuwen jest offline   Reply With Quote