Hallo Letty,
Degene die de stamboom in bezit heeft, vraagt de overschrijving op de nieuwe naam aan.
Naturlijk kan de nieuwe eigenaar dat in principe ook doen (alhoewel ik in het verleden ook een keer heb meegemaakt dat de RVBH een verklaring/verzoek om wijziging te naam stelling van de oude eigenaar (op wiens naam de stamboom van de hond stond), er ook bij wenste te ontvangen)
Zelf zorg ik bij herplaatsers altijd voor de naam overschrijving (en kosten), zodat de nieuwe eigenaar een hond met een op zijn naam gestelde stamboom krijgt.
Ik ken de situatie van henk5 niet (en die gaat mij vanzelfsprekend ook niet aan)
Maar uit zijn reacties begreep ik dat hij voor zijn hond (geb.febr.2005) nog geen stamboom ontvangen had.
Op het moment dat iemand een hond gekocht heeft van een fokker, heeft deze nieuwe eigenaar m.i. ook recht op de bijbehorende stamboom.
Vandaar mijn reactie dat hij inmiddels al een stamboom had moeten ontvangen.
Het lijkt mij daarom zinvol dat hij hierover zelf contact op neemt met de RVBH.
T.a.v het laatste punt in je reactie: als een hond die op jouw naam staat ergens "logeert" of voor langere periode bij iemand anders onder gebracht is, is het natuurlijk niet noodzakelijk om de hond over te schrijven.
(vaak worden daar dan wel ook onderling afspraken over gemaakt en op papier vast gelegd)
Groeten,
mijke
|