View Single Post
Old 05-05-2006, 23:21   #1
ConnyTimber
Junior Member

Default Ik zit er een beetje doorheen.

Ik heb jullie al aardig wat vragen gesteld en ben altijd erg blij met jullie reakties. Ik zit nu met het volgende: ik zit er een beetje doorheen. Even wat achtergrond informatie. Wij zijn een gezin met één dochter van 6,5 en twee honden (Teddy, witte herder van 10 en Timber van 6 maanden Tsjechoslowaakse wolfhond). Mijn man maakt hele lange dagen op zijn werk want hij werkt ver van huis. Daarnaast is hij heel veel op reis voor zijn werk. Minimaal één week per drie weken. Dit betekent dat het grootste deel van de opvoeding van Timber en onze dochter op mij neerkomt. Daarnaast werk ik part time (3x5 uur met veel reistijd). De dagen dat ik werk wordt Timber door een uitlaatdienst uitgelaten samen met nog 2 andere honden. Mijn probleem is dat eigenlijk alles momenteel om Timber draait. Het begint met 's ochtends vroeg opstaan (ga ik wat aan doen na jullie goeie tips). Dan is ze na het wandelen heel druk maar ik moet dan ook een kind klaar maken voor school, brood maken en dergelijke en op de dagen dat ik werk ook mezelf een beetje presentabel maken. Ik voel me dan alweer schuldig dat ik weer weg moet. Als mijn man thuis is gaat hij om een uur of 9 nog lekker wandelen en om 11 uur komt de uitlaatservice ie een dik uur met haar lopen. Vervolgens gaan we 's middags ook weer een dik uur het bos in en lekker wandelen, zwemmen en trainen en 's avonds lopen we ook nog. Vooral ik. Mijn dochter is gek op onze honden, maar voor uitlaten is ze niet te porren, dus dmoet ik haar noodgedwongen alleen thuis laten. Gaat meestal wel goed maar vanmiddag had ze de sleutel binnen laten liggen en de deur dicht getrokken toen ze naar haar vriendje ging, ja dan luk het niet meer om binnen te komen. Op de dagen dat ik werk scheur ik als ik mijn dochter 's middags heb opgehaald van school linea recta naar huis want dan is de nood van Timber hoog en heeft zij terecht behoefte aan beweging en aandacht. Ook loop ik al wat hard met haar. Niet te lang en te hard hoor want daar is ze nog te jong voor. Daarnaast speel ik samen met mijn dochter met Timber op het veldje hier in de buurt of gewoon thuis. Vinden ze allebei hartstikke leuk. Ook zitten we op hondentraining dus ik houd haar aardig bezig. Mijn probleem is dat zij vooral mij bezig houdt. Ik heb voor mijn gevoel geen minuut voor mezelf. Ik kan haar niet los in de tuin doen. Wij hebben een prachtige tuin met twee vijvers heel veel gras en rondom het huis. Zodra ze één minuut in de tuin is ligt ze in de vijver, ligt in de buxussen, eet aan de tuinstoelen of graaft hele diepe kuilen. Gelukkig hebben we een pad voor de deur waar ze aan een lijn ligt (niet van stof want die was in 1 uur kapot) maar zodra er een kindje aan komt lopen om met onze dochter te spelen moet ik er als de donder bij zijn om te voorkomen dat ze hapt. Is niet erg makkelijk als je bijv net even op zolder bent. Toen het koud was was het makkelijker dan was ze gewoon binnen bij ons alhoewel ook dan als je je hielen lichte at ze het vloerkleed op of zat aan de tafelpoot. Ik ben nu een beetje radeloos hoe moet ik dit van de zomer nu aanpakken? Tuurlijk gebruiken we de bench heel regelmatig. Ze slaapt er 's nachts is en overdag gaat ze er ook 's ochtends en 's middags in slapen maar ik kan dat beest toch niet continue in de bench stoppen?! Hierdoor ben ik continue beneden terwijl er boven ook altijd wel iets te doen is. Ook betrap ik me erop dat ik me verplicht voel om zoveel mogelijk thuis te zijn, maar ja ik ben er zelf natuurlijk ook nog. Hoe doen jullie dat? Kijk we wisten dateen wolfhond iets heel anders is dan een gewone hond, maar ik heb me wel verkeken op het slopen en alle problemen daaromheen. Graag advies want ik wil toch graag een relaxte zomer en ik merk dat ik er niet bepaald vrolijker op wordt. Alvast heel erg bedankt!
ConnyTimber jest offline   Reply With Quote