View Single Post
Old 06-05-2006, 11:07   #2
mijke
Senior Member

mijke's Avatar

Hoi Conny,

Ik kan me best voorstellen dat je er zo nu en dan even doorheen zit. TsW's zijn net ADHD hondjes en weten je als eigenaar aardig bezig te houden
Je geeft je hond genoeg afleidng en beweging, maar ze zal ook moeten leren zich zelf te amuseren, zonder dat jij er last van hebt.

Het handigste is als je een paar plekken hebt waar je haar eens kunt separeren, zonder dat ze je hele toko sloopt.

Maak in je tuin een rennetje waar ze niet uit kan (als ze klein zijn proberen ze overal uit te ontsnappen! Als ze volwassen zijn weten ze dondersgoed waar ze wel en niet in of uit mogen. Hier lopen ze achter een hekje van 70 cm en halen het niet meer in hun hoofd om daar over heen te springen om naar de vijver te gaan )
Als je kind uit school komt en je hebt geen tijd of fut om continu achter het ADHD monster aan te lopen, zet je haar gewoon even in haar ren met wat speeltjes. Dat scheelt je echt een heleboel frustratie!

Je schrijft dat ze zo druk is als je haar 's morgens hebt uitgelaten. Dan zet je haar voortaan na het uitlaten toch gewoon even in haar bench? Dan heb jij alle tijd om even eea te regelen.

Als ze 's avonds de boel op stelten zet, doe je haar gewoon aan een lange lijn in je kamer terwijl je TV kijkt of compt. (dat voorkomt ook dat je oeverloos Nee of Foei moet roepen als ze wat wil slopen)

En als je in huis aan het werk bent, bind dan eens haar riem aan jouw broekriem en ga doen wat je doen wilt en negeer haar. verder gewoon.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en wens je heel veel succes! En vertrouw er maar op dat ze rustiger worden naarmate ze volwassener worden. En alles wat je ze hebt bijgebracht als ze jong zijn levert je later altijd profijt op!
Als mensen hier op bezoek komen om met het ras kennis te maken zijn ze altijd verbaasd over mn relaxte, rustige en sociale honden Maar ook dit waren rampenpakhuizen toen ze klein waren hoor!

Groetjes,
Mijke
PS
En als je er weer eens helemaal door heen zit, mag je me ook altijd bellen om een keer stoom ad te blazen hoor!

PS: I am not a moderator anymore!!
http://www.ursidaestee.wolfdog.org/voor%20wolfdog/handtekening/New%20format%20banner%20Wg.jpg
mijke jest offline   Reply With Quote