hallo Conny,
Ik kan me het best indenken, dat je zo af en toe helemaal afgepeigerd bent van je huisgenoot.
Op dit moment heb ik zelf ook 2 van die monsters erbij en ik ben blij, dat ze ik een bench kan zetten om hun de rust te geven om te slapen en voor mij, dat ik dingen kan doen, zonder ze continue achterna te hoeven lopen.
Een bench of een kennel in daar een ideaal hul pmiddel voor en zeg niet dat het zielig is, ook een baby zet je in de box als je even geen tijd hebt en zo moet je een bench of een kennel ook zien.
Maar ik heb toch nog even een vraagje aan je.
Je schrijft dat je man vaak weg is en je zelf ook nog een aantal uren in de week werkt. Daar is niets op tegen natuurlijk maar hebben jullie met de aanschaf van de Tsjech daar ook rekening mee gehouden.
Hebben jullie het karakter een beetje geanaliseerd voordat je tot deze aankoop overging en heeft eventueel de fokker jullie hier ook op gewezen wat een Tsjech allemaal doet en kan doen.
Ik wil je geen verwijten maken maar anders was het voor jullie beter geweest om nog even te wachten met een aankoop van een Tsjech totdat jullie wat meer tijd hadden gehad en jullie dochter wat ouder. Dan was het misschien een beetje beter te organiseren geweest en had het je nu niet zoveel energie gekost.
Nochmaals ik wil je geen verwijten maken, vat het daarom ook niet verkeerd op maar nu moet je roeien met de riemen die je hebt en het er het beste van maken maar een Tsjech is en blijft een hele inventieve en aandachtvragende hond. Het wordt wel rustiger naarmate ze ouder worden maar ook dan weten ze haast overal wel een antwoord op.
Mocht je ook nog vragen hebben, bij mij kan je ook altijd terecht.
Prettig weekend en groetjes,
Letty
|