Iedereen weer hartstikke bedankt voor de reakties. Dat helpt echt! Letty, wat jouw vraag betreft, nee vind ik heel terecht dat je het vraagt. Wat er gebeurde is dat toen wij Timber haalden reiste mijn man nog niet voor zijn werk, dat doet hij sinds drie maanden en wij wisten dus niet van tevoren dat ik er voornamelijk alleen voor stond. Hadden we dat wel geweten dan denk ik dat we voor een 2e Amerikaans Canadese Witte Herder hadden gekozen. Wat bij ons wel ondoordacht is gegaan is de overgang van een Saarloos naar een Tsjech. Dat gebeurde ter plekke bij de fokker. Ik had alles gelezen wat er te lezen viel over Saarlosen. Had met heel veel eigenaren gesproken en wist ook nog niet zeker of ik er echt definitief één ging uitkiezen en toen deed zich dus de mogelijkheid voor om direkt een Tsjech mee te nemen, die ons toch veel meer aanspraken en ja dan gaat het wel heel snel! Nu ze er is is het zwaar maar toch hou je al zoveel van zo'n dier dat je er niet zomaar een punt achter zit je gaat er toch voor de volle 100% voor. Ze is vaak een draak (ik noem haar zo vaak drakie dat ze er inmiddels al naar luistert) maar wel een lieve draak en 's avonds is het een mak lam waar je heerlijk mee kunt knuffelen. Willy jouw tip over contact met een lotgenoot is echt een goeie, Ik had dat ook toen ik mijn dochter kreeg en het is zo prettig om van alles uit te wisselen met iemand die in dezelfde situatie verkeert. Patty graag dus! Jolanda bedankt voor je opbeurende woorden.
Groetjes,
Conny
|