Quote:
Originally Posted by KoosLetydeGraaff
Hallo Bert,
Als Aram dezelfde eigenschappen heeft als zijn Vader Dino, dan zal hij proberen om overal waar het maar mogelijk is, overheen te komen.
Regelmatig is Dino bij ons "ontsnapt" en kan ik hem ophalen ergens in het bos of hij is al weer op de terugweg naar huis en hij doet het op de meest onmogelijke ogenblikken of op een moment waar je er helemaal geen erg in hebt.
Als je hem dan terug hebt, dan kijkt hij je aan met een blik van "Ïk ben er toch, wat zeur je nou, maak niet zo'n drukte".
In ieder geval succes,
Letty
|
Hoi Letty,
Ja die blik ken inmiddels

, probeer ik hem met mijn stem en lichaamstaal uitbundig te belonen voor het apporteren van zijn bal, en dan krijg ik ook zo`n blik van "man denk aan je bloeddruk het is maar een bal hoor

" Voor mij bloed zweet en tranen,........ maar hij kwam hem wel netjes brengen!!!!!!!
Ik wilde die bal n.m. ook als beloning gaan gebruiken want dat is voor nu het enige waar hij op reageert, en dan ook nog alleen als ik de bal flink laat stuiteren, dan huppelt hij er echt achteraan, en probeert eerst met zijn voorpoten de bal stil te leggen

, maar het zit en af gaat erg traag bij Aram( en ik zie dat graag wat vlotter

) dus ik met de bal aan de slag Aram,.. ZIT!......op het moment dat zijn kont het gras raakte ik enthousiast JAAAAH en ik gooi de bal weg als beloning, krijg ik ook weer zo`n blik van " wat wil je nou..ik zit net

Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk is wat hem echt gaat prikkelen en zijn enthousiasme gaat activeren. Behalve katten en konijnen dan, maar om die nu iedere keer te geven als beloning
Ja de verhalen en ervaringen zijn me duidelijk v.w.b. het ontsnappings talent, voor nu ,als ik weg ga, en hij kan niet mee, dan blijft hij samen met de andere twee lekker in de keuken.
Pas als mijn kennel met dak-gaas klaar is gaat de achterdeur weer open als ik weg ben.
Groetjes Bert.