View Single Post
Old 17-05-2006, 23:53   #25
Koos
Member

Hallo Bert,

Denk nou niet dat vechtpartijen hier aan de orde van de dag zijn maar helaas komen ze wel eens voor.

Een gevecht tussen en reu en een teef is meestal een beetje geknauw en een hoop kabaal en gesnauw.

anders is het met twee reuen of twee teven.

Ik moet je zeggen, dat twee teven gemener vechten dan twee reuen waarbij het meestal om territorium en of een vrouwtje gaat. Of duidelijk dominantie gedrag.

Zoals je schreef, beide honden waren aan de riem en de NF begon ook aan de riem. Waarschijnlijk heeft hij toch onzekere signalen af gegeven en zoals je ook schreef, de eigenaar raakte in paniek, dus die staat ook niet sterk in zijn schoenen,

Van dit soort situaties maken TW's heel dankbaar gebruik maar het punt is vaak, dat ze vast houden en dat schudden is heel herkenbaar.

Als het echt menens is, en ik denk, dat het hier een soort terechtwijzing was omdat die NF zich niet zo moest aanstellen, dan houdt een TW niet op en scheurt de hele boel uit elkaar en blijft vasthouden. Dan kan je ze alleen niet los krijgen en het enige is dan proberen met hulp, ze via de achterpoten uit elkaar te krijgen.

Meestal zijn er dan gemene vleeswonden die ook meestal door de dierenarts gehecht moeten worden. Oppervlakkig vechten kennen deze honden niet en ook vergeten ze niet met wie ze gevochten hebben en kan het zo weer raak zijn.

Ik hoop, dat het bij dit incident blijft maar houdt hem in de gaten want ook Aram is in staat om de NF nu verder uit zijn tent te lokken.

Het volgende voorbeeld en ik geloof dat ik het al geschreven heb.

We hebben een reutje van bijna 1,5 jaar. Lag samen met Dino vaak in de benche en liepen samen buiten. Dolle pret en niets aan de hand.

Een week of 4 geleden was Dino met mijn man mee het land in en later kwam dit reutje erbij. Mijn man riep de kleine en die springt tegen hem op. Dat pikte Dino niet en die grijpt de kleine. Vanaf die dag is het foute boel met die 2 en ook al doet die kleine niets, dan lokt Dino hem uit om zg. heel lief tegen hem te doen maar die kleine gaat blaffen en grommen. Zouden ze elkaar dan weer los tegenkomen dan is het natuurlijk foute boel.

Dus wees gewaarschuwd,

groetjes,

Letty
Koos jest offline   Reply With Quote